Στο φως της δημοσιότητας η τελευταία επιστημονική εργασία του Στίβεν Χόκινγκ

Πέμπτη, 11 Οκτωβρίου 2018 12:01

Η τελευταία επιστημονική εργασία του Στίβεν Χόκινγκ για τις μαύρες τρύπες και το παράδοξο της πληροφορίας δημοσιεύθηκε μετά θάνατον από τους άλλους φυσικούς με τους οποίους είχε συνεργασθεί εν ζωή.

Η μελέτη είναι μια ακόμη προσπάθεια να κατανοηθεί τι συμβαίνει στην πληροφορία, όταν ένα αντικείμενο πέφτει μέσα σε μια μαύρη τρύπα. Δεν δίνει μια οριστική απάντηση, αλλά στρώνει τον δρόμο προς αυτήν την κατεύθυνση. Η εργασία είχε τελειώσει λίγες μέρες πριν από το θάνατο του διάσημου Βρετανού φυσικομαθηματικού τον περασμένο Μάρτιο και δημοσιεύθηκε online από συναδέλφους του στα Πανεπιστήμια Κέιμπριτζ και Χάρβαρντ.

Το λεγόμενο «παράδοξο της πληροφορίας» προκύπτει από το ότι, σύμφωνα με τον Χόκινγκ, οι μαύρες τρύπες έχουν θερμότητα και παράγουν θερμική ακτινοβολία (γνωστή πλέον ως «ακτινοβολία Χόκινγκ»). Επειδή όλα τα θερμά αντικείμενα στη φύση σταδιακά χάνουν αυτήν τη θερμότητα στο διάστημα (λόγω της εντροπίας), η ύστατη μοίρα μιας μαύρης τρύπας θεωρητικά θα είναι η εξάτμισή της. Όμως, σύμφωνα με την κβαντομηχανική, οι πληροφορίες ποτέ δεν χάνονται, οπότε τι άραγε συμβαίνει με τις πληροφορίες που περιέχονται σε ένα αντικείμενο, όταν αυτό απορροφάται βαρυτικά από μια μαύρη τρύπα;

Το παραπάνω αποτελεί κυρίως το αντικείμενο της έρευνας του σπουδαίου αυτού επιστήμονα.