Προβληματίζει η έλλειψη ασφάλισης για τα ηλεκτρικά πατίνια

Τρίτη, 14 Μαΐου 2019 14:31

Πανευρωπαϊκός ο προβληματισμός για τα ηλεκτρικά πατίνια, που τους τελευταίους μήνες έχουν κάνει έντονη την εμφάνισή τους και στη χώρα μας. Αιτία τα όλο και περισσότερα παράπονα από τους κατοίκους των πόλεων, αλλά και τα ατυχήματα που συνοδεύουν την κατηγορία των πατινιών που αναπτύσσουν μεγαλύτερες ταχύτητες. Το βασικότερο πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχει ένα σαφές νομικό πλαίσιο που να τα περιλαμβάνει, καθώς δεν ανήκουν ούτε στην κατηγορία των ποδηλάτων, ούτε των δικύκλων. Αυτό εξηγεί και το «κενό» που υπάρχει στην ασφαλιστική κάλυψη, σε περίπτωση ατυχήματος. Μέχρι στιγμής η μοναδική ασφαλιστική κάλυψη που υπάρχει είναι αυτή που έχουν συνάψει οι ίδιες οι εταιρείες για το σύνολο του στόλου τους, αλλά μόνο ως προς τις περιπτώσεις που υπάρχει κάποιο τεχνικό ελάττωμα του πατινιού με αποτέλεσμα τον τραυματισμό του χρήστη. Δεν αφορά δηλαδή στις περιπτώσεις πρόκλησης ατυχημάτων π.χ με πεζό ή άλλο όχημα.

«Αν τα ηλεκτρικά πατίνια επιτραπούν στα πεζοδρόμια, θα αυξηθούν τα δυστυχήματα», σημειώνει στην εφημερίδα Neue Osnabrücker Zeitung στέλεχος ασφαλιστικής εταιρείας. Όπως εξηγεί, η ταχύτητα των 11,9 χιλιομέτρων την ώρα που αναπτύσσουν είναι «τουλάχιστον διπλάσια από εκείνη με την οποία κυκλοφορούν οι πεζοί» και επομένως για τους τελευταίους συνιστά «κίνδυνο».

Πριν από λίγες ημέρες, πάντως, η δήμαρχος Παρισιού θέσπισε αυστηρούς κανόνες για όσους τα χρησιμοποιούν στα πεζοδρόμια, ενώ ταυτόχρονα, θα ορίσει συγκεκριμένους χώρους στάθμευσης και θα επιβάλει ετήσιο τέλος στις διαχειρίστριες εταιρείες. Εκτιμάται ότι μέχρι τέλος του χρόνου θα υπάρχουν στην πόλη περίπου 2.500 χώροι στάθμευσης. Ταυτόχρονα στην Μαδρίτη ο δήμος ανάγκασε τις εταιρείες να απομακρύνουν τα ηλεκτρικά πατίνια από τους δρόμους, με το σκεπτικό ότι δεν τηρούσαν τον κανονισμό που όριζε σε ποιες περιοχές επιτρεπόταν να κυκλοφορούν, ενώ στη Γερμανία η αντιμετώπιση είναι πιο χαλαρή. Μάλιστα διαχώρισε το ρυθμιστικό πλαίσιο που διαχωρίζει τα πατίνια ανάλογα με την ταχύτητα: Αν δεν υπερβαίνει τα 12 χιλιόμετρα επιτρέπεται να τα χρησιμοποιούν και παιδιά από 12 ετών και άνω, αλλά μόνο στα πεζοδρόμια, ενώ αν φθάνει τα 20 χιλιόμετρα να χρησιμοποιούνται από άτομα άνω των14 ετών και μόνο στους ποδηλατόδρομους.

Στην Ελλάδα, σύμφωνα με πηγές από το υπουργείο Μεταφορών, βρίσκονται στο στάδιο επεξεργασίας νομοθετικών ρυθμίσεων, έτσι ώστε να τεθούν συγκεκριμένοι κανόνες λειτουργίας τους, αφού ο υπάρχων ΚΟΚ δεν τα καλύπτει.

Videos

  • 19th Hydra Meeting 2017 - 9
    • 19th Hydra Meeting 2017 - 9

    • Watch Video

  • 19th Hydra Meeting 2017 - 6
    • 19th Hydra Meeting 2017 - 6

    • Watch Video

  • 19th Hydra Meeting 2017 - 4
    • 19th Hydra Meeting 2017 - 4

    • Watch Video

  • 19th Hydra Meeting 2017 - 2
    • 19th Hydra Meeting 2017 - 2

    • Watch Video

Tα cookies μας βοηθούν να σας παρέχουμε καλύτερες υπηρεσίες. Χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες μας συμφωνείτε στη χρήση των cookies.
Ok