Επανεξέταση των αιτημάτων αποζημίωσης για το «Αγία Ζώνη ΙΙ» συμφώνησαν Πλακιωτάκης και εκπρόσωπος της διοίκησης του IOPC FUNDS

Τρίτη, 03 Δεκεμβρίου 2019 16:46

Το θέμα των αποζημιώσεων των επιχειρήσεων, αλιευτικών και τουριστικών, που επλήγησαν από τη θαλάσσια ρύπανση που προκάλεσε στο Σαρωνικό Κόλπο η βύθιση του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ», επανάφερε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης. 

Κατά τη διάρκεια της συνάντησής του στο Λονδίνο με τον διευθυντή των Διεθνών Κεφαλαίων Αποζημίωσης για Ζημίες Ρύπανσης της Θάλασσας από Πετρέλαιο (IOPC FUNDS), Χοσέ Μάουρα, ο κ. Πλακιωτάκης επεσήμανε πως οι κλάδοι της αλιείας και του τουρισμού που επλήγησαν σημαντικά από την θαλάσσια ρύπανση ουδέποτε έλαβαν αποζημιώσεις αντίστοιχες της ζημιάς που υπέστησαν.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του υπουργείου, ο υπουργός έθεσε προς τον κ. Μάουρα την άποψη πως από την έως τώρα διενεργηθείσα αξιολόγηση αναφορικά με την αλιεία και τον τουρισμό, παρατηρείται μια εμφανής δυσαναλογία μεταξύ των υποβληθέντων αιτημάτων και των καταβληθέντων ποσών αποζημιώσεων. «Η Ελλάδα σέβεται πλήρως τους κανόνες και τις διαδικασίες που εφαρμόζονται από το Ταμείο, και πιστεύει ότι πρέπει να υιοθετηθεί μια περισσότερο ευέλικτη προσέγγιση προς τα πιο κοινωνικά ευαίσθητα μέρη των τομέων αλιείας και τουρισμού, προκειμένου να μεγιστοποιηθεί κατά το δυνατόν, η συμβολή του στην αποκατάσταση αυτών των κοινωνικών ομάδων», τόνισε χαρακτηριστικά.

Ο υπουργός κάλεσε επίσης τον κ. Μάουρα να προωθήσει τη συνεργασία μεταξύ της Ελλάδας και της γραμματείας του Ταμείου, ώστε να υπάρξει πλήρης κατανόηση από πλευράς του ελληνικού κράτους, των εφαρμοζόμενων κανόνων και διαδικασιών κατά την αξιολόγηση των υποβαλλόμενων αιτημάτων αποζημίωσης. Απαντώντας στον Έλληνα υπουργό, ο κ. Μάουρα δεσμεύθηκε ότι το Ταμείο θα αξιοποιήσει πλήρως το τοπικό γραφείο υποβολής αιτημάτων αποζημίωσης για το περιστατικό του «Αγία Ζώνη ΙΙ», ενώ δεσμεύθηκε επίσης να παρέχει προς τους τεχνικούς εμπειρογνώμονες κάθε βοήθεια που θα απαιτηθεί ώστε να επανεξετασθούν τα σχετικά αιτήματα.

Υπενθυμιζεται ότι το πλοίο ήταν έμφορτο με 2.200 μετρικούς τόνους fuel oil και 370 μετρικούς τόνους marine gas oil, όταν βυθίστηκε στις 10 Σεπτεμβρίου 2017 στη θαλάσσια περιοχή νότια-νοτιοδυτικά της νήσου Αταλάντης, προκαλώντας ταυτόχρονα οικολογική και οικονομική καταστροφή σε διάφορους επαγγελματικούς κλάδους.

Videos

  • 19th Hydra Meeting 2017 - 9
    • 19th Hydra Meeting 2017 - 9

    • Watch Video

  • 19th Hydra Meeting 2017 - 6
    • 19th Hydra Meeting 2017 - 6

    • Watch Video

  • 19th Hydra Meeting 2017 - 4
    • 19th Hydra Meeting 2017 - 4

    • Watch Video

  • 19th Hydra Meeting 2017 - 2
    • 19th Hydra Meeting 2017 - 2

    • Watch Video

Tα cookies μας βοηθούν να σας παρέχουμε καλύτερες υπηρεσίες. Χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες μας συμφωνείτε στη χρήση των cookies.
Ok