Καταγγελίες εναντίον ασφαλιστικών εταιρειών - Νικ. Τσεμπερλίδης (ΚΕΠΚΑ): «Δίνουν προφορικές εγκρίσεις και μετά τις αθετούν»

Τρίτη, 14 Ιουνίου 2022 18:15
Καταγγελίες εναντίον ασφαλιστικών εταιρειών - Νικ. Τσεμπερλίδης (ΚΕΠΚΑ): «Δίνουν προφορικές εγκρίσεις και μετά τις αθετούν»

Το καλό νέο είναι ότι οι καταγγελίες για ασφαλιστικές εταιρείες μειώθηκαν, το κακό όμως είναι ότι παραμένουν ικανές να δυσφημήσουν την αξιοπιστία της ιδιωτικής ασφαλιστικής αγοράς. Στο πρώτο τετράμηνο του 2022, το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών έγινε αποδέκτης 8 παραπόνων-καταγγελιών που αφορούν ασφαλιστικές υπηρεσίες, με τον πρόεδρο του Κέντρου, Νικόλαο Τσεμπερλίδη, να λέει στην «Οικονομική Ασφαλιστική» πως οι περισσότερες αφορούν υπηρεσίες ζωής, αλλά και τον κλάδο αυτοκινήτου.

«Δεν γίνεται καλή ενημέρωση προς τους ασφαλισμένους από τους πράκτορες. Δεν είναι δυνατόν να δίνεται προφορικά προέγκριση για επέμβαση σε ιδιωτικό θεραπευτήριο και εκ των υστέρων να λένε πως δεν δικαιολογούν γιατί βρέθηκαν ξαφνικά κάποια στοιχεία», μας λέει ο κ. Τσεμπερλίδης και συνεχίζει: «Καταλαβαίνετε σε τι θέση περιέρχεται ο ασφαλισμένος, ο οποίος αν ήξερε ότι θα πληρώσει από την τσέπη του και ότι δεν τον καλύπτει το ασφαλιστήριό του, δεν θα πήγαινε σε ιδιωτικό νοσοκομείο, αλλά σε δημόσιο».

Αντίστοιχες «παρερμηνείες», για να το θέσουμε κομψά, παρατηρούνται και στον χώρο του αυτοκινήτου. «Γίνεται ένα ατύχημα, πηγαίνει ο πραγματογνώμονας, δίνει την έγκρισή του για την επισκευή των ζημιών, ξεκινά το συνεργείο να εργάζεται και στο τέλος εγκρίνουν ένα ποσό που δεν έχει καμία σχέση με το πραγματικό κόστος επισκευής. Δεν θα έπρεπε πριν ξεκινήσουν οι εργασίες να υπάρχει συγκεκριμένη αποτίμηση στον παθόντα; Να ξέρει πόσο καλύπτει; Δυστυχώς τέτοιες πρακτικές δεν βοηθούν την ανάπτυξη της ασφαλιστικής συνείδησης. Και καλό είναι ο κόσμος όταν βλέπει πολύ χαμηλές τιμές να «υποψιάζεται». Επίσης, να διαβάζει με πολύ μεγάλη προσοχή τα ψιλά γράμματα».

Για τους εκπροσώπους των καταναλωτικών οργανώσεων που έρχονται καθημερινά σε επαφή με τα παράπονα των πολιτών, σημαντικό ρόλο παίζουν οι επαγγελματίες του χώρου. Πόσο καλά γνωρίζουν την δουλειά τους και αν είναι σε θέση να εξηγήσουν με απλά λόγια τους δυσνόητους όρους των συμβολαίων.

«Είναι και μερικοί που δεν είναι καλά εκπαιδευμένοι, που δεν είναι πιστοποιημένοι για να πουλούν σύνθετα ασφαλιστικά προϊόντα. Πρέπει όλοι να αναλάβουν τις ευθύνες τους, και οι ασφαλιστές και οι ασφαλιστικές, έναντι των ασφαλισμένων».

Να σημειώσουμε ότι στο πρώτο τετράμηνο του 2022, το ΚΕ.Π.ΚΑ. δέχθηκε 140 καταγγελίες, 856 παράπονα και 114 ερωτήματα καταναλωτών. Μετά τη μεσολάβησή του, τα μέλη του Κέντρου αποζημιώθηκαν με συνολικό ποσό 39.118,42 ευρώ.

Στην κορυφή των καταγγελιών βρίσκονται οι πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας με 392 καταγγελίες (35,32%), ακολουθούν τα ελαττωματικά προϊόντα-εγγυήσεις με 212 (19,10%), οι πάροχοι τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών με 122 (10,99%), οι πωλήσεις από απόσταση με 96 (8,65%), οι πάροχοι φυσικού αερίου με 84 (7,57%),τα ινστιτούτα-γυμναστήρια με 56 (5,05%), η κακή παροχή από ελεύθερους επαγγελματίες με 24 (2,16%), οι τραπεζικές υπηρεσίες με 18 (1,62%), τα ακατάλληλα τρόφιμα με 14 (1,26%), οι εταιρείες διαχείρισης απαιτήσεων από μη εξυπηρετούμενα δάνεια με 14 (1,26%), οι τουριστικές υπηρεσίες με 12 (1,08%), η νοθεία-κλοπή καυσίμων με 12 (1,08%), τα σούπερ μάρκετ με 10 (0,90%), οι ασφαλιστικές υπηρεσίες με 8 (0,72%), τα ακίνητα με 6 (0,54%) κ.α.

Για τον κ. Τσεμπερλίδη τεράστιο ζήτημα είναι και η υπόθεση της ρήτρας αναπροσαρμογής στα ενεργειακά τιμολόγια. Όπως τονίζει, υπάρχουν διάφοροι επιτήδειοι που κάνουν περισσότερη ζημιά και βλάπτουν το καταναλωτικό κίνημα υποσχόμενοι «σεισάχθεια» και ένα νέο «δεν πληρώνω» κίνημα. Όπως λέει, η ρήτρα αναπροσαρμογής είναι νόμιμη, σε αντίθεση με τις περιπτώσεις όπου έγινε μονομερής και απροειδοποίητη αλλαγή όρων από σταθερά σε κυμαινόμενα τιμολόγια. Σε αυτές τις περιπτώσεις οι καταναλωτές έχουν τον νόμο με το μέρος τους.

«Ζητούμε από τους καταναλωτές, όποτε συναντούν κάποιο πρόβλημα με τις αγορές ή τις συναλλαγές τους, να μη διστάζουν να επικοινωνούν με το ΚΕ.Π.ΚΑ. Άλλωστε, όταν οι καταναλωτές ασκούν υπεύθυνη εποπτεία στην αγορά και καταγγέλλουν «τα στραβά» στο ΚΕ.Π.ΚΑ., τα αποτελέσματα είναι θεαματικά», καταλήγει.

Έντυπη έκδοση Εφημερίδας «ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ» / Δέσποινα Κονταράκη

Videos

  • 19th Hydra Meeting 2017 - 9
    • 19th Hydra Meeting 2017 - 9

    • Watch Video

  • 19th Hydra Meeting 2017 - 6
    • 19th Hydra Meeting 2017 - 6

    • Watch Video

  • 19th Hydra Meeting 2017 - 4
    • 19th Hydra Meeting 2017 - 4

    • Watch Video

  • 19th Hydra Meeting 2017 - 2
    • 19th Hydra Meeting 2017 - 2

    • Watch Video

Tα cookies μας βοηθούν να σας παρέχουμε καλύτερες υπηρεσίες. Χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες μας συμφωνείτε στη χρήση των cookies.
Ok