Ηγετικά στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς μιλούν αποκλειστικά για την ασφαλιστική μεταρρύθμιση και τους στόχους του 2020

Πέμπτη, 09 Ιανουαρίου 2020 08:51
Ηγετικά στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς μιλούν αποκλειστικά για την ασφαλιστική μεταρρύθμιση και τους στόχους του 2020

Το 2020 θα μπορούσε να χαρακτηριστεί για την ιδιωτική ασφάλιση ως το έτος των Μεγάλων Προσδοκιών. Η μεταρρύθμιση του ασφαλιστικού συστήματος δίνει μια μεγάλη ευκαιρία στην ανάπτυξη του κλάδου και κυρίως στην καλλιέργεια της ασφαλιστικής συνείδησης που είναι και το μεγάλο ζητούμενο. Οι διοικήσεις των εταιρειών δηλώνουν την αισιοδοξία τους, χωρίς όμως να εφησυχάζουν. Αντιθέτως, οι «μηχανές» δουλεύουν στο φουλ ώστε να παράσχουν στους πολίτες τις κατάλληλες και πλέον συμφέρουσες ασφαλιστικές λύσεις, αλλά και νέα, καινοτόμα προϊόντα. Η ψηφιοποίηση και η υιοθέτηση των νέων τεχνολογικών τάσεων είναι επίσης ψηλά στην ατζέντα των περισσότερων επιχειρήσεων. Η «Οικονομική Ασφαλιστική» με τον ερχομό του νέου χρόνου απηύθυνε δύο καίρια ερωτήματα στους επικεφαλής μεγάλων ασφαλιστικών εταιρειών.

1. Το 2020 φέρνει μια μεγάλη αλλαγή με τη συμμετοχή της Ιδιωτικής Ασφάλισης στο νέο ασφαλιστικό σύστημα. Ποια εκτιμάτε ότι θα είναι η ανταπόκριση των πολιτών;

2. Ποιο είναι το πλάνο και οι στόχοι της εταιρείας σας για τη νέα χρονιά;

Κοινή πεποίθηση για όλους, πάντως, είναι πως η επόμενη μέρα για την ιδιωτική ασφάλιση προδιαγράφεται ευοίωνη, αρκεί το ανθρώπινο δυναμικό του κλάδου να δουλέψει σκληρά προς όφελος των ασφαλισμένων, των εταιρειών, και τελικά του ίδιου του κράτους.

ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΣ - Διευθύνων Σύμβουλος, Εθνική Ασφαλιστική

1. Η Εθνική Ασφαλιστική ως ηγέτης σταθερότητας της εγχώριας αγοράς αποτελεί έναν ζωντανό οργανισμό που αφουγκράζεται και προσαρμόζεται πάντα με επιτυχία σε κάθε αλλαγή του επιχειρηματικού περιβάλλοντος, στο οποίο καλείται να δραστηριοποιηθεί. Οι αλλαγές που αναμένονται κατά το 2020 στο ασφαλιστικό σύστημα της χώρας μας, σύμφωνα με επίσημες ανακοινώσεις αφορούν σε μεταρρυθμίσεις στο συνταξιοδοτικό, όπως π.χ. τη σταδιακή μείωση των εισφορών, τις νέες επικουρικές συντάξεις, καθώς και τα νέα φορολογικά κίνητρα για την ιδιωτική ασφάλιση. Αυτά, σε συνδυασμό με τις σημαντικές τεχνολογικές εξελίξεις, πιστεύω ότι μπορούν να λειτουργήσουν καταλυτικά και να οδηγήσουν στην αναδιαμόρφωση της ιδιωτικής ασφαλιστικής αγοράς στην Ελλάδα. Οι νέες μεταρρυθμίσεις στο ασφαλιστικό σύστημα αναμένεται να οδηγήσουν στην ενίσχυση του δεύτερου πυλώνα ασφάλισης και να ευνοήσουν τη συνέργεια των ασφαλιστικών εταιρειών στις επικουρικές συντάξεις για τους νέους ασφαλισμένους. Αναμένεται, επίσης, να οδηγήσουν στη δημιουργία επαγγελματικών Ταμείων ανά κλάδο, με φορολογικά κίνητρα στο ύψος των ασφαλιστικών εισφορών. Έτσι, εφόσον διαμορφωθεί ένα νέο, πιο ξεκάθαρο και ανταποδοτικό σύστημα ελεύθερης και ευέλικτης επιλογής ασφαλιστικών εισφορών για τους εργαζόμενους, η αγορά της ιδιωτικής ασφάλισης -η οποία παραμένει στάσιμη τα τελευταία χρόνια σε ρυθμούς ανάπτυξης (ως ποσοστό στο ΑΕΠ)- θα μπορέσει να αναπτυχθεί περαιτέρω. Κύριος παράγοντας της ανάπτυξης αυτής είναι και θα παραμείνει ο Έλληνας πολίτης, ο οποίος βέβαια θα πρέπει να πειστεί ότι το νέο σύστημα θα λειτουργεί ανταποδοτικά και δίκαια και θα του προσφέρει κάλυψη και ασφάλεια με σταθερότητα των δεδομένων διαχρονικά. Επομένως, η αγορά της ιδιωτικής ασφάλισης καλείται να κατανοήσει εις βάθος τις αλλαγές που επέρχονται στο ασφαλιστικό σύστημα, ώστε να προσφέρει λύσεις συμπληρωματικού εισοδήματος, καθώς και διασφάλιση των κρατικών παροχών που θα δοθούν στους νέους συνταξιούχους. Η Εθνική Ασφαλιστική, με την ευθύνη και το κύρος που της προσδίδει η ιστορία της στοχεύει στη διατήρηση της ηγετικής της θέσης παίζοντας πρωταγωνιστικό ρόλο, ενώ παραμένει πάντα φιλική και ανθρώπινη απέναντι στους πάνω από 1.000.000 ανθρώπους που την εμπιστεύονται και εργάζεται διαρκώς επάνω σε νέα και ευέλικτα προϊόντα ασφάλισης για ιδιώτες και επιχειρήσεις.

2. Η Εθνική Ασφαλιστική από την ίδρυσή της, το 1891, έχει ως όραμα και βασικό στόχο να υπηρετεί με συνέπεια τον άνθρωπο. Με την πάροδο των ετών έχει καταφέρει να δημιουργήσει υψηλού επιπέδου ασφαλιστικά προϊόντα, χτίζοντας δυνατές σχέσεις εμπιστοσύνης με τους ασφαλισμένους της, το στελεχιακό δυναμικό, τους συνεργάτες της αλλά και την κοινωνία γενικότερα. Υπό αυτό το πρίσμα συνεχίζει τη λειτουργία της στο κατώφλι της νέας δεκαετίας που πλησιάζει και οδηγεί, από την ηγετική της θέση, τις εξελίξεις στην ιδιωτική ασφαλιστική αγορά συμβάλλοντας ταυτόχρονα στη στήριξη της ελληνικής οικονομίας και των ευπαθών κοινωνικών ομάδων. Η Εταιρεία εφαρμόζει multi-channel στρατηγική για τη βέλτιστη εξυπηρέτηση των πελατών της, με αποτέλεσμα να επιτυγχάνονται εντυπωσιακές επιδόσεις στα δίκτυα πωλήσεών της, καθώς και στους ίδιους τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές της, ενώ παράλληλα δημιουργεί και προσφέρει σύγχρονα και καινοτόμα προϊόντα που καλύπτουν κάθε ασφαλιστική ανάγκη του οικογενειάρχη, του επιχειρηματία, του ελεύθερου επαγγελματία. Στηρίζει το τρίπτυχο Παιδεία, Πολιτισμός, Αθλητισμός, προσφέροντας πλούσιο έργο σε συνεργασία με μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς και φορείς, και βραβεύεται για τη δράση της. Στρατηγικός στόχος της Εθνικής Ασφαλιστικής είναι να αναδειχθεί πρωταγωνιστής στις νέες εξελίξεις ως προς το ασφαλιστικό σύστημα, διατηρώντας το υψηλό επίπεδο κερδοφορίας της και την ηγετική της θέση στην ασφαλιστική αγορά. Μέσα από την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών, με νέες οργανωτικές δομές και απλές διαδικασίες, προσβλέπουμε στην επίτευξη σημαντικών ποσοστών διείσδυσης στα νοικοκυριά και στις επιχειρήσεις πανελλαδικά, προσφέροντας τη βέλτιστη εμπειρία εξυπηρέτησης στους ασφαλισμένους μας.

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΚΚΑΛΑΣ - Διευθύνων Σύμβουλος, ERGO Hellas

1. Σύμφωνα με τις πρόσφατες εξαγγελίες της κυβέρνησης στις αρχές του 2020 θα ψηφιστεί το νέο ασφαλιστικό σύστημα, το οποίο φαίνεται να προχωρά στις απαραίτητες θεσμικές μεταρρυθμίσεις για τη θωράκιση του κοινωνικού συστήματος και τη μετάβαση σε μικτά συστήματα με τη συμμετοχή της ιδιωτικής ασφάλισης. Πρόθεση λοιπόν της κυβέρνησης είναι να υιοθετήσει ένα σύστημα ίδιο με αυτό που έχουν και ακολουθούν οι περισσότερες χώρες της Ευρώπης. Θεωρώ ότι σήμερα ο Έλληνας πολίτης αναγνωρίζει ότι το κράτος δεν μπορεί να ανταποκριθεί επαρκώς στις ανάγκες του για παροχή υπηρεσιών υγείας ή για μια αξιοπρεπή σύνταξη και, έτσι, παρά το μειωμένο του εισόδημα, αντιλαμβάνεται την αξία και αναγκαιότητα της ιδιωτικής ασφάλισης. Είμαι αισιόδοξος ότι σταδιακά θα καμφθούν και όσες αντιρρήσεις ή δεύτερες σκέψεις υπάρχουν για το θέμα και στη χώρα μας θα καλλιεργηθεί η ασφαλιστική συνείδηση των καταναλωτών, οι οποίοι θα εμπιστευθούν πια το θεσμό της ιδιωτικής ασφάλισης.

2. Για εμάς στην ERGO το 2019 ήταν ένα σημαντικό έτος, καθώς ήταν η πρώτη χρονιά που λειτουργήσαμε ως μία ενιαία εταιρεία μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της μεγαλύτερης και πιο σύνθετης συγχώνευσης στην ελληνική ασφαλιστική αγορά. Ο ευρύτερος στόχος μας για τη νέα χρονιά, αλλά και για τα επόμενα χρόνια, είναι να διατηρήσουμε και να ενισχύσουμε τον τίτλο του “πραγματικού ηγέτη” στην Ελληνική αγορά και να συνεχίσουμε να δημιουργούμε αξία για όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη (Πελάτες, Συνεργάτες, Υπαλλήλους, Μετόχους, Κοινωνία). Αξιοποιώντας τις δυνατότητες των νέων τεχνολογιών, στρατηγική μας προτεραιότητα είναι να προσαρμοστούμε στα δεδομένα της εποχής του digitalization, αναλαμβάνοντας καινοτόμα έργα για τη βελτίωση του επιπέδου εξυπηρέτησής μας, την κάλυψη των αναγκών της νέας γενιάς προσφέροντας ελκυστικά προϊόντα σε προσιτές τιμές και την παροχή σύγχρονων εφαρμογών πωλήσεων στα δίκτυά μας. Επόμενη, λοιπόν, πρόκληση, η αξιοποίηση της υψηλής τεχνολογίας και η μετάβασή μας στη νέα ψηφιακή εποχή, έτσι ώστε να γίνουμε η Νο 1 επιλογή πελατών και συνεργατών.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΣΑΡΡΗΓΕΩΡΓΙΟΥ - Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος, Eurolife ERB

1. Σε όλες τις ανεπτυγμένες χώρες, η ιδιωτική ασφάλιση έχει σπουδαία θέση στην κοινωνική και οικονομική ζωή των πολιτών. Στην Ελλάδα, αυτή τη στιγμή, η διείσδυση της ιδιωτικής ασφάλισης είναι ιδιαίτερα περιορισμένη, έχοντας διαμορφωθεί το 2018 στο 2,2% του ΑΕΠ. Ο Έλληνας πολίτης είναι πιο συνειδητοποιημένος και αντιλαμβάνεται την αναγκαιότητα της ιδιωτικής ασφάλισης, καθώς τα τελευταία χρόνια παρατηρεί ότι καλύπτει με δικά του έξοδα παροχές, για τις οποίες κάποτε μεριμνούσε το κράτος. Το 2016, η ιδιωτική δαπάνη για την υγεία έφτασε στο 7,4% των συνολικών δαπανών των νοικοκυριών. Επίσης, η συζήτηση σχετικά με το μέλλον των συντάξεων και τη μειωμένη δυναμική του κοινωνικού κράτους έχει τραβήξει την προσοχή τους, όπως και η συζήτηση για ενδεχόμενες εναλλακτικές λύσεις που θα συμπληρώσουν την κρατική σύνταξη. Επίσης, είναι σημαντικό να σημειώσουμε ότι η αξιοπιστία του κλάδου συνολικά έχει ενισχυθεί, χάρη στο αυστηρό κανονιστικό πλαίσιο που διέπει τη λειτουργία μας και ελέγχει ολόκληρη την ασφαλιστική αγορά. Αυτό είναι κάτι που πρέπει να παγιωθεί στο μυαλό όλων, κατανοώντας ταυτόχρονα ότι η ιδιωτική ασφάλιση δεν είναι πολυτέλεια, αλλά μια επένδυση για το παρόν και το μέλλον. Μια ουσιαστική μεταρρύθμιση στο ασφαλιστικό σύστημα θέλει χρόνο, ώστε το μεγαλύτερο όφελος να το έχει ο πολίτης. Χρειάζεται, λοιπόν, να στραφούμε σε πιο σύγχρονα μοντέλα που θα είναι βιώσιμα, τόσο για την κοινωνία όσο και για την οικονομία της χώρας.

2. Ακολουθώντας με συνέπεια το στρατηγικό πλάνο για την ανάπτυξή μας, καταφέραμε και το 2019 να ενισχύσουμε την ανοδική μας πορεία στην ελληνική ασφαλιστική αγορά. Έχουμε ηγετική θέση και πρωταγωνιστικό ρόλο στον κλάδο, κάτι που είναι στόχος μας να διατηρήσουμε και το 2020. Το 2019 αναμένουμε μεγαλύτερη άνοδο στα μεγέθη μας, μιας και έχουμε κινηθεί με ρυθμό ανάπτυξης μεγαλύτερο από το μέσο όρο της αγοράς, και στις γενικές ασφαλίσεις και στις ασφαλίσεις ζωής. Έχουμε στρατηγικά επιλέξει να επενδύουμε σε έργα υποδομών και να σχεδιάζουμε νέες πρωτοβουλίες και projects που βελτιώνουν και διευκολύνουν την καθημερινότητα όλων των ανθρώπων που μας εμπιστεύονται -πελατών και συνεργατών μας. Παράλληλα, αναβαθμίζουμε συνεχώς τις δομές μας, ώστε να είμαστε ανά πάσα στιγμή σε θέση να υιοθετούμε τις νέες τάσεις στην τεχνολογία. Ήδη, φέτος, ανακοινώσαμε δύο πολύ σημαντικά έργα και εξελίξαμε περαιτέρω ένα από τα υπάρχοντα εργαλεία μας. Πρόκειται για το Eurolife Partners, την online πλατφόρμα για τους συνεργάτες μας, στο οποίο προσθέσαμε νέες λειτουργικότητες και δυνατότητες, προσφέροντάς τους ένα ολοκληρωμένο εργαλείο που περιλαμβάνει όλες τις ροές της εταιρείας. Αντίστοιχα, παρουσιάσαμε το Eurolife Connect, την πλατφόρμα μέσω της οποίας κάθε πελάτης μας μπορεί να έχει πρόσβαση ανά πάσα στιγμή και από οποιαδήποτε συσκευή σε ό,τι αφορά τα συμβόλαιά του στη Eurolife ERB. Είναι ένα σημαντικό έργο, το οποίο μας φέρνει ακόμα πιο κοντά στους πελάτες μας, αποδεικνύοντάς τους ότι είμαστε ένας οργανισμός που βρίσκεται συνεχώς δίπλα τους και ανταποκρίνεται στις ανάγκες τους. Επιπρόσθετα, εφαρμόσαμε ένα νέο σύστημα εξυπηρέτησης πελατών, σε συνεργασία με τη Salesforce, την κορυφαία εταιρεία ανάπτυξης συστημάτων CRM παγκοσμίως. Με το έργο αυτό είμαστε σε θέση να προσφέρουμε εξατομικευμένη και προσωποποιημένη εμπειρία εξυπηρέτησης σε κάθε πελάτη μας. Στρατηγικές μας προτεραιότητες και για την επόμενη χρονιά παραμένουν η περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου συνεργατών μας, ο σχεδιασμός και η προώθηση νέων προϊόντων και η αποτελεσματική αξιοποίηση των διαφορετικών συγκριτικών πλεονεκτημάτων που μας δίνει ο Όμιλος Fairfax. Επιπλέον, συνεχίζουμε να στοχεύουμε στην ενίσχυση και την εξέλιξη του στελεχιακού μας δυναμικού, αποτελώντας έναν employer of choice για νέους επαγγελματίες, από όποιο αντικείμενο κι αν προέρχονται, οι οποίοι θέλουν να προχωρήσουν την καριέρα τους σε έναν σύγχρονο οργανισμό. Τέλος, μια από τις βασικές προτεραιότητες του οργανισμού μας είναι η εξωστρέφεια. Θέλουμε να έχουμε ενεργή και δυναμική παρουσία, επικοινωνώντας όλες μας τις δραστηριότητες. Στο πλαίσιο αυτό, ξεκινήσαμε μια νέα καμπάνια επικοινωνίας, η οποία συνοψίζει μέσα σε μία φράση όλη μας τη φιλοσοφία: πίσω από ό,τι εμπνέει κάθε άνθρωπο, βλέπουμε όλα όσα μπορεί να καταφέρει, όλα όσα έχουν αξία για τον ίδιο. Με την καμπάνια αυτή στόχος μας ήταν να επικοινωνήσουμε ότι μια ασφαλιστική εταιρεία μπορεί, και έχει την εμπειρία και τη γνώση να το κάνει, να βρίσκεται δίπλα στις αισιόδοξες στιγμές κάθε ανθρώπου, ασφαλίζοντας ό,τι είναι σημαντικό για τη ζωή του. Και καθώς αναφερόμαστε στην εξωστρέφειά μας, το 2019 υλοποιήσαμε για πρώτη φορά ένα ολοκληρωμένο πλάνο εταιρικής κοινωνικής ευθύνης. Με στόχο να επιστρέφουμε, κάθε χρόνο, μέρος της κερδοφορίας μας στην κοινωνία, συνεργαζόμαστε με μερικούς από τους κορυφαίους οργανισμούς της Ελλάδας, σχεδιάζοντας και αναπτύσσοντας από κοινού δράσεις προς όφελος της κοινωνίας και των πολιτών. Με το βλέμμα μας στραμμένο στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των ανθρώπων, την εκπαίδευση, τον πολιτισμό και την επιχειρηματικότητα, συνεργαζόμαστε με τη HOPEgenesis, την Εθνική Λυρική Σκηνή, το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, τη ΜΚΟ ethelon και το περιοδικό δρόμου Σχεδία. Αυτές είναι οι πρώτες μας συνεργασίες και όσο εξελίσσεται το πρόγραμμα ΕΚΕ μας, τόσο σκοπεύουμε να τις αναπτύσσουμε περισσότερο.

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΖΑΧΟΣ - Διευθύνων Σύμβουλος, NP Ασφαλιστική

1. Aν και η NP Ασφαλιστική είναι μία Εταιρεία Γενικών Ασφαλίσεων, οπότε δεν έχουμε άμεση συμμετοχή στο νέο Ασφαλιστικό Σύστημα όπως έχουν οι εταιρείες Ζωής, εκτιμούμε ότι κάθε προσπάθεια συμμετοχής της ιδιωτικής ασφάλισης στο Συνταξιοδοτικό-Ασφαλιστικό σύστημα αποτελεί μία θετική εξέλιξη για όλες τις εταιρείες του Κλάδου. Θεωρούμε ότι πλέον αποτελεί νομοτελειακή επιλογή η είσοδος της ιδιωτικής ασφάλισης και των εταιρειών της σε σχήματα ασφάλισης δεύτερου πυλώνα, όπως για παράδειγμα τα Επαγγελματικά Ταμεία, ή σε συνεργασίες με κρατικούς φορείς. Η αδυναμία του Κράτους να εγγυηθεί τις υψηλές συντάξεις του παρελθόντος είναι δεδομένη, όπως δεδομένη είναι η ανισορροπία στην αριθμητική σχέση εργαζομένων/συνταξιούχων, τα δημογραφικά δεδομένα αλλά και τα χαμηλά επιτόκια στις επενδύσεις των χαρτοφυλακίων. Βάσει αυτών των συνθηκών οι ασφαλιστικές θα κληθούν να διαδραματίσουν συμπληρωματικό ρόλο, όπως αυτός προβλέπεται στο νέο Ασφαλιστικό Σύστημα. Σε ό,τι αφορά την ανταπόκριση των πολιτών στο νέο σύστημα θα εξαρτηθεί κυρίως από την απήχηση που θα έχει η ασφαλιστική μεταρρύθμιση στα ευρύτερα κοινωνικά στρώματα και βέβαια από την προσπάθεια που θα κάνει η ασφαλιστική αγορά να διευρύνει την ασφαλιστική συνείδηση των πολιτών, αλλά και να δείξει ότι είναι έτοιμη να αξιοποιήσει την ευκαιρία που της δίνεται.

2. Μετά την εξαιρετικά επιτυχημένη χρονιά του 2019 όπου η κερδοφορία μας αυξήθηκε θεαματικά, όπως και η απόδοση ιδίων κεφαλαίων με ταυτόχρονη νέα άνοδο στους Δείκτες Φερεγγυότητας (αποδεικνύοντας ότι η NP Ασφαλιστική παραμένει μία από τις ισχυρότερες ελληνικές ασφαλιστικές εταιρίες), θεωρούμε ότι ο πήχης για το 2020 έχει μπει υψηλά, αλλά είμαστε πεπεισμένοι ότι μπορούμε να κάνουμε την νέα υπέρβαση προς ακόμη υψηλότερα επίπεδα. Οι άξονες και οι στρατηγικές ανάπτυξής μας δεν θα διαφοροποιηθούν απ’ ό,τι έχουμε χαράξει τα προηγούμενα 16 χρόνια, δηλαδή από την ημέρα της ίδρυσής μας. Θα δώσουμε ιδιαίτερα κίνητρα εκπαίδευσης, τεχνολογίας και βέβαια αμοιβές στο δίκτυό μας στηρίζοντάς το και με νέα πρωτοποριακά προϊόντα τα οποία κάνουν αίσθηση στην αγορά και καλύπτουν πολλές ανάγκες των πολιτών. Η NP Ασφαλιστική έχει ως πάγιους στόχους την ικανοποίηση των πελατών της και των συνεργατών της, τη σωστή τιμολογιακή πολιτική και την «ρωμαλέα» κεφαλαιακή της επάρκειά. Το μοντέλο ανάπτυξης έχει λειτουργήσει άψογα όχι μόνο στις καλές συγκυρίες της ασφαλιστικής αγοράς, όπως ήταν το 2019, αλλά και σε δύσκολες συγκυρίες για την ασφαλιστική αγορά. Θα προσπαθήσουμε και το 2020 να φτάσουμε σε υψηλή κερδοφορία για 17η συνεχή χρονιά και να διατηρήσουμε μία από τις πρώτες θέσεις στη λίστα των εταιριών με υψηλή φερεγγυότητα και αποθεματοποίηση. Σε ό,τι αφορά την κερδοφορία μας, η υψηλή διατηρησιμότητα (άνω του 90%) των συμβολαίων μας και το χαμηλό loss ratio στις ζημιές λόγω του εξαιρετικού underwriting, εγγυώνται ότι θα έχουμε υψηλά κέρδη και το 2020 στα τεχνικά αποτελέσματα τουλάχιστον. Από εκεί και πέρα, εάν η ευρύτερη επενδυτική συγκυρία παραμείνει θετική, όπως ήταν το 2019, τότε ενδεχομένως η NP Aσφαλιστική να ξεπεράσει το 2020 και αυτήν την εξαιρετική χρονιά του 2019.

ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΠΟΛΙΤΟΠΟΥΛΟΥ - Πρόεδρος & Δ/νουσα Σύμβουλος, NN Hellas

1. To 2020 έχει ανακοινωθεί ότι θα προχωρήσουν οι εξελίξεις που αφορούν κυρίως στις συντάξεις και στην καταβολή εφάπαξ ποσών των επικουρικών Ταμείων. Σύμφωνα με εξαγγελίες, θα επηρεάσουν την επένδυση του ποσού που συσσωρεύεται στους ατομικούς λογαριασμούς, αλλά και τις μηνιαίες καταβολές που λαμβάνει ο ασφαλισμένος, όταν εκείνος περνάει σε καθεστώς συνταξιοδότησης. 

Ο κάθε ένας από εμάς θα έχει πλέον την δυνατότητα να επιλέξει, μεταξύ άλλων, μία ιδιωτική ασφαλιστική εταιρεία και για τους δύο αυτούς άξονες. Είμαστε αισιόδοξοι πως οι αλλαγές αυτές θα κινηθούν προς τη σωστή κατεύθυνση και ελπίζουμε φυσικά να μας επιβεβαιώσει και το περιεχόμενο των ρυθμίσεων και των τελικών διατάξεων όταν αυτό ολοκληρωθεί. Σε κάθε περίπτωση, ο ασφαλιστικός κλάδος επιδιώκει να στηρίξει έμπρακτα το σύνολο της κοινωνίας, καθώς και να συμβάλει καίρια, προσφέροντας μια γέφυρα σύνδεσης μεταξύ των γενεών που επηρεάζονται. Το μεγάλο στοίχημα είναι να αναγνωρίσουν όλοι, τόσο σε συνολικό όσο και σε προσωπικό επίπεδο, την αξία της ιδιωτικής ασφάλισης. Εκτιμούμε ότι η ανταπόκριση μόνο θετική μπορεί να είναι απέναντι στα νέα δεδομένα, τα οποία προκύπτουν μετά από μια μακρά περίοδο που ανέδειξε αδυναμίες του κρατικού μηχανισμού.

2. Το πλάνο του πλήρους μετασχηματισμού της ΝΝ Hellas, που ξεκίνησε το 2016, θεμελίωσε μια νέα εταιρική κουλτούρα και διακυβέρνηση, η οποία έφερε ρεκόρ πωλήσεων και προστιθέμενη αξία σε όλο το εύρος της επιχειρηματικής μας δραστηριότητας. Έχοντας πάντα ως πυξίδα τις αξίες «Νοιαζόμαστε, Είμαστε ξεκάθαροι, Δεσμευόμαστε», πιστεύουμε ότι τα θετικά αποτελέσματα της χρονιάς που πέρασε επιτεύχθηκαν χάρη στην ομαδικότητα και την προσήλωσή μας στον άνθρωπο. Με πάθος και επαγγελματισμό, στα σχέδιά μας για τη νέα χρονιά είναι να συνεχίσουμε να λειτουργούμε συλλογικά και να βρισκόμαστε δίπλα στους πελάτες μας, καθώς και στα Δίκτυα Διανομής μας. Το 2019 κάναμε μια δυναμική αρχή με την υιοθέτηση λειτουργικών μοντέλων, που στόχο έχουν την αναβάθμιση της εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων μας. Προτεραιότητά μας για το 2020 είναι η πλήρης εφαρμογή και αξιοποίηση των μοντέλων αυτών, που θα συμβάλλουν σημαντικά στην περαιτέρω ενίσχυση της συνολικής εμπειρίας τους. Επιπλέον, επενδύουμε στην καινοτομία και την ψηφιοποίηση, καθώς μας επιτρέπουν να παρέχουμε πρωτοποριακά προϊόντα και εξατομικευμένες υπηρεσίες. Ως πρότυπη εταιρεία, το 2020 συνεχίζουμε να υλοποιούμε δράσεις με ισχυρό αποτύπωμα στην κοινωνία μέσα στην οποία λειτουργούμε. Αναπόσπαστο μέρος της ταυτότητας της ΝΝ Ηellas αποτελούν οι ενέργειες Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, με σημαντικότερες αυτή της Χρυσής Χορηγίας της Ελληνικής Ολυμπιακής Ομάδας και της πολύπλευρης συνεργασίας μας με το Junior Achievement Greece. Η εμπιστοσύνη των πελατών μας, έχει κατατάξει την ΝΝ Ηellas στην κορυφή και δεσμευόμαστε ότι καθημερινά θα δικαιώνουμε την επιλογή τους.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΕΚΟΥΡΑΣ - Γενικός Διευθυντής, ARAG Hellas

1. Φαίνεται πως επιτέλους έγινε μια προσέγγιση που φέρνει πιο κοντά τις κυβερνητικές επιλογές με τις παροχές της ιδιωτικής ασφάλισης. Πρόκειται για την περιβόητη σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού τομέα, όπως συμβαίνει σχεδόν παντού στις προηγμένες κοινωνίες. Με δεδομένη, αφενός, την αρχή ότι η ιδιωτική ασφάλιση δεν θέλει να αναπληρώσει, αλλά, όπου χρειάζεται, να συμπληρώσει το δημόσιο σύστημα και, αφετέρου, ότι ο δημόσιος χαρακτήρας ενός συστήματος δεν είναι κατ’ ανάγκην κρατικός, πιστεύω πως υπάρχουν οι προϋποθέσεις για να γίνουν βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση. Με την απομάκρυνση από τα ιδεολογήματα του παρελθόντος ότι π.χ. η ιδιωτική επιχείρηση εξαπατά ή ότι το κέρδος είναι ένοχο, θεωρώ ότι οι πολίτες έχουν πολλαπλώς να ωφεληθούν σε τομείς όπου η ανεπάρκεια του παλιού συστήματος δεν αμφισβητείται πλέον και εννοώ βεβαίως την περίθαλψη, την υγεία, την σύνταξη και τις φυσικές καταστροφές. Η ανταπόκριση των πολιτών αναμένεται να είναι θετική, εφόσον σε συνθήκες ηρεμίας και πολιτισμένου διαλόγου χωρίς προκαταλήψεις και στρεβλώσεις ακολουθήσει η ενημέρωσή τους. Πιστεύω, δε, πως μπορεί αυτό να είναι μια αρχή για να υπάρξει μια ευρύτερη φιλελευθεροποίηση των θεσμών προς όφελος των πολιτών.

2. To 2020 που έρχεται φέρνει μαζί του το τέλος της ενδοσκόπησης και της εσωστρέφειας. Σηματοδοτεί ένα νέο περιβάλλον στις εταιρικές σχέσεις, στη λειτουργία, στη δομή και στην οργάνωση της επιχείρησης. Ο ψηφιακός κόσμος αλλάζει την παραδοσιακή σχέση αποστολέα - εταιρείας με παραλήπτη- πελάτη δημιουργώντας ενίοτε αντίστροφη πορεία. Οι ανάγκες, οι συνήθειες, οι προτιμήσεις και οι επιθυμίες αλλάζουν. Πρωτίστως αλλάζει η αλφάβητος της επικοινωνίας. Για την ARAG το 2020 θα είναι η χρονιά που θα δούμε τα πρώτα αποτελέσματα της μέχρι τώρα προετοιμασίας μας. Η πρώτη πρόκληση είναι ο ψηφιακός μετασχηματισμός σταδιακά παντού. Με πλήθος παρεμβάσεων και τεχνολογικών εφαρμογών που καθοδηγούνται κεντρικά από τον Όμιλο εξασφαλίζεται όχι μόνο η ασφάλεια των δεδομένων, αλλά και η ασφάλεια της επικοινωνίας με διεθνή standards. Το μηχανογραφικό τμήμα του Ελληνικού Υποκαταστήματος έχει εργασθεί έντονα τα τελευταία χρόνια προς αυτήν την κατεύθυνση. Η συμμόρφωσή μας στα διεθνή guidelines του Ομίλου βρίσκονται σε πολύ καλό στάδιο. Η δεύτερη πρόκληση για εμάς είναι η νέα κουλτούρα. Πρόκειται για το μεγάλο διεθνές Project SMART INSURER . Είναι το project που ξεκινώντας κεντρικά απευθύνεται σε όλους του συνεργάτες όλων των εταιρειών του Ομίλου με σκοπό να υιοθετηθεί από τη βάση και όχι από πάνω η κουλτούρα SMART INSURER που σε κάνει διαφορετικό. Η διαδικασία αυτή θα φέρει την αναθεώρηση των ARAG Essentials, δίνοντάς τους νέο περιεχόμενο που θα ανταποκρίνεται στη νέα εποχή της ψηφιακής διασύνδεσης και στο νέο ρόλο ενός ευέλικτου διεθνούς και εξειδικευμένου ασφαλιστή ποιότητας.

ΝΟΤΗΣ Μ. ΒΑΓΙΑΚΑΚΟΣ - Managing Director, HDI GLOBAL SE

1. Η προοπτική δημιουργίας συμπράξεων μεταξύ ιδιωτικής ασφάλισης και δημόσιου τομέα, κυρίως όσον αφορά στα θέματα του εθνικού ασφαλιστικού συστήματος, φαίνεται να καρποφορούν μετά από πολλά χρόνια προσπαθειών εκ μέρους του ιδιωτικού τομέα. Θεωρώ ότι αυτή η πρωτοβουλία θα επιφέρει θετικά αποτελέσματα και θα συμβάλει και στη βελτίωση της εικόνας της ασφαλιστικής αγοράς από πλευράς καταναλωτών, αλλά και στην εν γένει ανάπτυξη της ασφαλιστικής συνείδησης. Η ανταπόκριση των πολιτών εκτιμώ ότι θα είναι θετική, διότι θα δημιουργηθεί αξία στις εισφορές που θα καταβάλουν. Αναφορικά, βέβαια με το δικό μας πεδίο δραστηριοτήτων, τους επιχειρηματικούς κινδύνους, παρόμοιες πρωτοβουλίες θα πρέπει να εφαρμοστούν και για την αντιμετώπιση εξίσου σημαντικών θεμάτων, όπως η προστασία από φυσικές καταστροφές. Τα τελευταία χρόνια οι πολίτες και η Πολιτεία είναι εκτεθειμένοι σε ακραία καιρικά φαινόμενα και μεγάλες φυσικές καταστροφές, με τίμημα ανθρώπινες ζωές και τεράστιες οικονομικές ζημιές. Από την πλευρά μας, οι ασφαλιστές οφείλουμε να προωθήσουμε την ιδέα της ενεργού πρόληψης, να μειώσουμε την αβεβαιότητα των πολιτών για το μέλλον και να τους εξασφαλίσουμε από αυτούς τους εγγενείς κινδύνους. Εάν εμείς, ο ασφαλιστικός κλάδος, ανταποκριθούμε στα νέα κοινωνικό-οικονομικά και κλιματικά δεδομένα και στις προκλήσεις του μέλλοντος με συνέπεια και ταχύτητα, οι πολίτες θα αντιληφθούν ότι η ασφαλιστική κάλυψη είναι απαραίτητη όχι μόνο για την εξασφάλιση από κινδύνους, αλλά και για την υλοποίηση των προσωπικών και επαγγελματικών επιδιώξεών τους.

2. Βασική προτεραιότητά μας, όπως κάθε χρονιά, είναι η προστασία της κερδοφορίας των πελατών μας, αξιόπιστα, σίγουρα και με σταθερότητα. Με σαφή προσανατολισμό στη συνετή διαχείριση του κινδύνου και γνώμονα την βιωσιμότητα, άρα το υγιές χαρτοφυλάκιο. Εξίσου σημαντικό στόχο μας θεωρούμε την υιοθέτηση και εφαρμογή των κατάλληλων ψηφιακών υπηρεσιών με τρόπο που να βελτιώνει τις διαδικασίες μας επ’ ωφελεία των πελατών και συνεργατών μας. Βασική αποστολή μας είναι η ουσιαστική εξασφάλιση των επιχειρήσεων για το μέλλον και την ευρωστία τους.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΣ - Γενικός Διευθυντής, CNP Ζωής

1. Ως ασφαλιστικός κλάδος έχουμε βελτιώσει τα τελευταία χρόνια την εξωστρέφειά μας και μεριμνούμε ώστε να επικοινωνήσουμε, να αναδείξουμε και να προβάλουμε το σημαντικό ρόλο και την αξία της ιδιωτικής ασφάλισης. Το γεγονός αυτό συμβάλλει στην ανάπτυξη της ασφαλιστικής συνείδησης των πολιτών, που είναι και το βασικό ζητούμενο. Όμως αυτό από μόνο του δεν αρκεί προκειμένου να υπάρξει, εκ μέρους των πολιτών, ισχυρή ανταπόκριση για την αγορά αποταμιευτικών / συνταξιοδοτικών προγραμμάτων. Εάν, μάλιστα, υπάρξουν εκ μέρους της Πολιτείας και παρεμβάσεις, μέσω των οποίων τα προγράμματα αυτά θα μπορούσαν να γίνουν περισσότερο ελκυστικά (όπως για παράδειγμα η παροχή φορολογικών ή άλλων κινήτρων), τότε η ανταπόκριση των πολιτών θα ήταν οπωσδήποτε πολύ μεγαλύτερη. Οι προοπτικές ανάπτυξης του κλάδου μας ενισχύονται από τα σημάδια βελτίωσης στην ελληνική οικονομία που διαμορφώνουν θετικό περιβάλλον και προσδοκίες για αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος των πολιτών. Το γεγονός αυτό δημιουργεί προϋποθέσεις για συστηματική αποταμίευση, μέσω των επιλογών που προσφέρει η ιδιωτική ασφάλιση.

2. Σε εναρμόνιση με το πλάνο του Ομίλου Εταιριών CNP CYPRUS INSURANCE HOLDINGS στον οποίο ανήκει η CNP ΖΩΗΣ, στόχος μας είναι να ενισχύσουμε περαιτέρω τη θέση μας στην αγορά. Η ισχυρή κεφαλαιακή βάση και η εξειδικευμένη τεχνογνωσία του μετόχου μας προσδίδουν ώθηση δυναμικής ανάπτυξης στη CNP ΖΩΗΣ. Με ολοκληρωμένα ασφαλιστικά προγράμματα ζωής, υγείας, και αποταμίευσης, προσφέρει στους πελάτες της αποτελεσματικές λύσεις για την κάλυψη του συνόλου των αναγκών τους. Συνεχίζουμε την πορεία μας, εστιάζοντας στην ανάπτυξη του δικτύου συνεργατών μας, καθώς και στην αξιοποίηση των ευκαιριών που προσφέρει η αγορά. Περαιτέρω, ο Όμιλος υλοποιεί τον επιχειρησιακό του σχεδιασμό εφαρμόζοντας τη στρατηγική του. Κύριος άξονάς της είναι ο ψηφιακός μετασχηματισμός. Ο Όμιλος και οι εταιρείες του έχουν σε εξέλιξη έργα υψηλής τεχνολογίας, που αλλάζουν ριζικά τον τρόπο με τον οποίο εργάζονται εσωτερικά, υποστηρίζουν και εξυπηρετούν το δίκτυο και τους πελάτες τους. Με αιχμή την καινοτομία αναπτύσσουμε ευέλικτα προϊόντα και εξατομικευμένες υπηρεσίες που ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις και μεταβαλλόμενες ανάγκες των ασφαλισμένων μας.

Από την έντυπη έκδοση της ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗΣ

Διαβάστε εδώ τη συνέντευξη των στελεχών για το 2019

Videos

  • 19th Hydra Meeting 2017 - 9
    • 19th Hydra Meeting 2017 - 9

    • Watch Video

  • 19th Hydra Meeting 2017 - 6
    • 19th Hydra Meeting 2017 - 6

    • Watch Video

  • 19th Hydra Meeting 2017 - 4
    • 19th Hydra Meeting 2017 - 4

    • Watch Video

  • 19th Hydra Meeting 2017 - 2
    • 19th Hydra Meeting 2017 - 2

    • Watch Video

Tα cookies μας βοηθούν να σας παρέχουμε καλύτερες υπηρεσίες. Χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες μας συμφωνείτε στη χρήση των cookies.
Ok