Στην αγορά εκατό A320neo της Airbus θα προχωρήσει ο όμιλος Air France-KLM, προκειμένου να ενισχύσει τους στόλους της KLM και της θυγατρικής Transavia. Το γεγονός αυτό συνιστά σημαντικό πλήγμα για την Boeing, η οποία εξόπλιζε μέχρι σήμερα τις εταιρείες αυτές με αεροσκάφη αυτού του τύπου.
Βάσει της συμφωνίας, ο όμιλος διατηρεί το δικαίωμα να αποκτήσει άλλα 60 τέτοια αεροσκάφη, καθώς και τέσσερα A350F Cargo μεγάλων αποστάσεων.
Ο υπουργός Μεταφορών της Γαλλίας Ζαν-Μπατίστ Τζεμπαρί χαιρέτισε την παραγγελία αυτή, σχολιάζοντας ότι είναι η μεγαλύτερη στην ιστορία του γαλλοολλανδικού ομίλου.
Για την Air France-KLM, η απόφαση αυτής της αγοράς, που θεωρητικά ξεπερνά τα 10 δισ. δολάρια σε τιμές καταλόγου -οι οποίες δεν εφαρμόζονται ποτέ- αντικατοπτρίζει «τη φιλοδοξία του ομίλου να βελτιώσει την οικονομική και περιβαλλοντική επίδοσή του χρησιμοποιώντας αεροσκάφη της τελευταίας γενιάς».
Μέχρι τώρα, η Air France χρησιμοποιούσε μόνο αεροσκάφη Α320 και Α220, ενώ η ολλανδική KLM και η Transavia, η θυγατρική «χαμηλού κόστους» του ομίλου, χρησιμοποιούσε Boeing 737NG, δηλαδή της προηγούμενης γενιάς των 737 ΜΑΧ.
Οι παραδόσεις των πρώτων αεροσκαφών αναμένεται να γίνουν κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2023. Τα αεροσκάφη θα χρησιμοποιηθούν για πτήσεις μέσων αποστάσεων στην Ευρώπη, κυρίως από τα αεροδρόμια Σίπχολ του Άμστερνταμ και Ορλί του Παρισιού.