Κατά δύο μήνες παρατείνεται η πληρωμή των τελών κυκλοφορίας του 2021 και συγκεκριμένα μέχρι τις 26 Φεβρουαρίου 2021. Αυτό αναφέρεται σε αναλυτική απόφαση των Υπουργείων Οικονομικών και Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και αφορούν στην επέκταση των μέτρων οικονομικής ενίσχυσης για την αντιμετώπιση των οικονομικών επιπτώσεων της πανδημίας, για τον μήνα Δεκέμβριο 2020.
Τα τέλη κυκλοφορίας του 2021 παραμένουν στα ίδια επίπεδα σε σχέση με φέτος και έχουν ήδη αναρτηθεί στο taxisnet.
Το φετινό ειδοποιητήριο έχει και μία καινοτομία. Περιλαμβάνει QR Code, το οποίο όσοι φορολογούμενοι έχουν τη δυνατότητα μπορούν να το σκανάρουν (ακόμα και από κινητό) και να πληρώσουν τα τέλη, μέσω mobile banking, χωρίς να αναγράψουν τον κωδικό πληρωμής και το ποσό.
Ψηφιακή κατάθεση πινακίδων και τέλη με τον μήνα
Η υγειονομική κρίση και τα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα νοικοκυριά αναγκάζει το υπουργείο Οικονομικών να εφαρμόσει ένα διευρυμένο σχέδιο για τα τέλη με τον μήνα. Αντί του Μαΐου που συνήθως ενεργοποιούνται, εξετάζεται να μπορεί κάποιος για παράδειγμα να θέσει σε κίνηση το αυτοκίνητο του από τον Μάρτιο. Η ημερομηνία που θα πάρει πίσω κάθε ιδιοκτήτης οχήματος τις πινακίδες είναι στη διακριτική του ευχέρεια και ανάλογα με τις ανάγκες του.
Επί της ουσίας με την εφαρμογή της νέας διαδικασίας ηλεκτρονικής δήλωσης ακινησίας των οχημάτων σχεδιάζεται και η ταχύτερη επιστροφή τους για όσους το επιθυμούν.
Σημειώνεται ότι οι κάτοχοι οχημάτων που αδυνατούν να πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας έχουν τη δυνατότητα να καταθέσουν ηλεκτρονικά σε ειδική πλατφόρμα αίτηση ακινησίας του Ι.Χ. τους.
Η προθεσμία που θα δοθεί στους φορολογούμενους να θέσουν σε ακινησία τα οχήματά τους θα είναι η ίδια με την προθεσμία πληρωμής των νέων τελών κυκλοφορίας που θα οριστεί από το υπουργείο Οικονομικών.
Με τη διαδικασία της «ηλεκτρονικής ακινησίας», οι κάτοχοι των οχημάτων δεν χρειάζεται να επισκεφθούν την εφορία. Με ηλεκτρονική αίτηση η οποία περιλαμβάνει τα ακριβή στοιχεία της πόλης, της οδού και του αριθμού του σημείου ακινητοποίησης του οχήματος, ολοκληρώνεται η σχετική διαδικασία. Οσοι θέσουν σε ακινησία το όχημα τους θα πρέπει να ξέρουν ότι:
* Αυτοκίνητο για το οποίο υποβλήθηκε δήλωση ακινησίας, απαγορεύεται απολύτως να κυκλοφορήσει για οποιαδήποτε αιτία.
* Όχημα, για το οποίο έχει δηλωθεί ακινησία, εάν εντοπισθεί στο πλαίσιο ελέγχων που διενεργούνται από τα κατά νόμο αρμόδια όργανα και από τις υπηρεσίες της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, είτε να κυκλοφορεί είτε να φέρει πινακίδες αριθμού κυκλοφορίας, αίρεται αυτοδικαίως η ακινησία και επιβάλλονται από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων πέραν των τελών κυκλοφορίας και του προστίμου μη καταβολής αυτών διοικητικό πρόστιμο ίσο με 10.000 ευρώ. Σε περίπτωση υποτροπής, το πρόστιμο τριπλασιάζεται και αφαιρείται για τρία έτη το δίπλωμα οδήγησης του ιδιοκτήτη ή κατόχου του οχήματος.




