Η Mercedes αποκαλύπτει τη νέα C-Class

Σάββατο, 27 Φεβρουαρίου 2021 15:26
Η Mercedes αποκαλύπτει τη νέα C-Class

Σε μία εποχή που ολόκληρος ο κόσμος μετασχηματίζεται, η νέα Mercedes C-Class είναι η πρώτη κλασσική σειρά μοντέλων της Mercedes που εξηλεκτρίζεται πλήρως. Με ενσωματωμένη μίζα-δυναμό και ηλεκτρικό κύκλωμα 48V ή plug-inυβριδική τεχνολογία, το νέο μοντέλο διαθέτει ηλεκτρική αυτονομία της τάξης των 100 χιλιομέτρων, μία τιμή που είναι πρωτόγνωρη στην κατηγορία.

Η νέα C-Class με τις δυναμικές αναλογίες της δίνει την εντύπωση ότι κινείται ακόμη κι όταν είναι σταματημένη, χάρη στον συνδυασμό κοντού μπροστινού προβόλου, μακρύ μεταξονίου και πίσω προβόλου. Το σπορ καπό του κινητήρα με τους έντονους όγκους τονίζει την παρόρμηση για κίνηση. Συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο, που είχε ήδη ιδιαίτερα πολυτελή διαμόρφωση του εσωτερικού του, η νέα C-Class εξελίσσει ακόμη περισσότερο την έννοια της σύγχρονης πολυτέλειας. 

Από το πλάι, οι περίτεχνα σμιλευμένες επιφάνειες δημιουργούν μοναδικά εφέ φωτός. Οι σχεδιαστές μείωσαν τις γραμμές στο ελάχιστο, τονίζοντας τη λεγόμενη γραμμή catwalk ή γραμμή των ώμων. Στο μοντέλο Estate, η ανοδική γραμμή της οροφής σε συνδυασμό με το κεκλιμένο πίσω παρμπρίζ προσθέτουν μια σπορ πινελιά χωρίς συμβιβασμούς σε ό,τι αφορά στη χρηστικότητα. Άλλα χαρακτηριστικά που συνεισφέρουν στη σπορ, επιβλητική εμφάνιση είναι το φαρδύ μετατρόχιο και οι νέου σχεδιασμού ζάντες 17 έως 19 ιντσών.

Στο μπροστινό τμήμα, δεσπόζει η χαρακτηριστική επένδυση του ψυγείου της μάρκας, με το αστέρι στο κέντρο του. Υπάρχουν μικρές μόνο διαφορές στη σχεδίαση και τον χαρακτήρα της μάσκας στην κάθε γραμμή εξοπλισμού: Στο βασικό μοντέλο έχουν τοποθετηθεί γρίλιες, στη γραμμή Avantgarde υπάρχουν πρόσθετα διακοσμητικά στοιχεία σ’ αυτές και πλαίσια χρωμίου, ενώ το στοιχείο που χαρακτηρίζει την AMG Line στο εμπρός μέρος είναι η μάσκα ψυγείου τύπου diamond. 

Η σχεδίαση του πίσω τμήματος είναι χαρακτηριστική ενός σεντάν της Mercedes, με τα πίσω φώτα να κερδίζουν τις εντυπώσεις. Στη Sedan έκδοση, τα φωτιστικά σώματα απέκτησαν σχεδίαση δύο τμημάτων για πρώτη φορά στη C-Class, με τις λειτουργίες φωτισμού να μοιράζονται μεταξύ των φώτων στο πλευρικό τοίχωμα και των φώτων στο καπό του πορτ-μπαγκάζ. Η εμφάνιση του πίσω τμήματος ολοκληρώνεται όμορφα με διακοσμητικά στοιχεία στον πίσω προφυλακτήρα που διατίθενται προαιρετικά ή σε συνδυασμό με την εκάστοτε γραμμή εξοπλισμού. 

Η ποιότητα στη διαμόρφωση του εσωτερικού χώρου αποτυπώνεται μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια. Το ταμπλό οργάνων είναι χωρισμένο σε δύο τμήματα: το επάνω τμήμα μοιάζει με φτερό και διαθέτει νέους, επίπεδους στρογγυλούς αεραγωγούς που θυμίζουν τα αεροδυναμικά καλύμματα των κινητήρων αεροσκαφών, ενώ το κάτω τμήμα συνίσταται σε μια ενιαία επιφάνεια με πολυτελή διακοσμητικά στοιχεία, η οποία εκτείνεται ομοιόμορφα από την κεντρική κονσόλα μέχρι το ταμπλό οργάνων χωρίς καμία παρεμβολή.  Η έμφαση στον οδηγό αναδεικνύει τη σπορ σχεδίαση: το ταμπλό οργάνων και η κεντρική οθόνη έχουν μία ελαφριά κλίση έξι μοιρών προς τον οδηγό.

Η θέση του οδηγού είναι εξοπλισμένη με υψηλής ανάλυσης οθόνη LCD. Είναι ανεξάρτητη και μοιάζει να αιωρείται μπροστά από το επάνω τμήμα του ταμπλό. Έτσι, η οθόνη του οδηγού διαφοροποιείται ξεκάθαρα από τα παραδοσιακά κόκπιτ με τα κλασικά, στρογγυλά όργανα. Οι πελάτες ανά τον κόσμο μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε μια έκδοση 10,25 ιντσών ή 12,3 ιντσών.

Η μετάβαση προς την ψηφιοποίηση αντανακλάται και στην κεντρική οθόνη αφής, η οποία επιτρέπει τον έλεγχο των λειτουργιών του αυτοκινήτου και μοιάζει να αιωρείται πάνω από τη διακοσμητική επιφάνεια της κονσόλας. Όπως το ταμπλό οργάνων, έτσι και η οθόνη έχει ελαφριά κλίση προς τον οδηγό. Έχει διαγώνιο 9,5 ιντσών στον βασικό εξοπλισμό, ενώ προαιρετικά διατίθεται μια μεγαλύτερη έκδοση 11,9 ιντσών. Ένα υψηλής ποιότητας ένθετο χρωμίου χωρίζει την κεντρική κονσόλα στο σημείο που συναντάται με το υποβραχιόνιο δημιουργώντας μία τρισδιάστατη αίσθηση.

Όπως η νέα S-Class, έτσι και η νέα C-Class είναι εξοπλισμένη με τη δεύτερη γενιά του MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Το εσωτερικό του αυτοκινήτου έχει γίνει ακόμη πιο ψηφιακό και ευφυές, καθώς τόσο το hardware όσο και το λογισμικό έχουν κάνει άλματα προόδου. Επιπλέον, οι φωτεινές εικόνες των οθονών LCD διευκολύνουν τον έλεγχο των λειτουργιών οχήματος και ανέσεων. 

Η οθόνη οδηγού και η οθόνη πολυμέσων προσφέρουν μια ολοκληρωμένη αισθητική εμπειρία ενώ οι πληροφορίες παρουσιάζονται με οργανωμένο τρόπο. Η Mercedes ανέπτυξε μια νέα αισθητική όσον αφορά στην οθόνη για την S-Class, η οποία πλέον θα αρχίσει να χρησιμοποιείται συστηματικά και σε άλλα μοντέλα. Η εμφάνιση των οθονών μπορεί να εξατομικευθεί επιλέγοντας ανάμεσα σε τρία στιλ ενδείξεων (Discreet, Sporty, Classic / Διακριτικό, Σπορ, Κλασικό) και τρεις τρόπους λειτουργίας (Navigation, Assistance, Service / Πλοήγηση, Υποβοήθηση, Service). 

Η φωνητική υποβοήθηση "Hey Mercedes” γίνεται πιο διαδραστική και μπορεί να μαθαίνει ενεργοποιώντας τις online υπηρεσίες στην εφαρμογή Mercedes me App. Επιπλέον, ορισμένες ενέργειες μπορούν να πραγματοποιούνται ακόμη και χωρίς να πείτε "Hey Mercedes” για ενεργοποίηση, όπως η πραγματοποίηση μίας τηλεφωνικής κλήσης. Η φωνητική υποβοήθηση "Hey Mercedes” εξηγεί επίσης τις λειτουργίες του οχήματος και μπορεί να βοηθήσει, για παράδειγμα, στη σύνδεση ενός smartphone μέσω Bluetooth ή στην εύρεση ενός φαρμακείου. Ακόμη, μπορεί να αναγνωρίζει τους επιβάτες του αυτοκινήτου από τις φωνές τους.

Χάρη στον συστηματικό εξηλεκτρισμό και το έξυπνο downsizing των κινητήρων, η νέα C-Class θέτει νέα πρότυπα στον τομέα της αποδοτικότητας. Η γκάμα κινητήρων περιλαμβάνει αποκλειστικά τετρακύλινδρους κινητήρες από την τρέχουσα οικογένεια αρθρωτών κινητήρων Mercedes-Benz FAME (Family of ModularEngines). Αντίστοιχα, με τον εξηλεκτρισμό, η γκάμα κινητήρων διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην ευελιξία του διεθνούς δικτύου παραγωγής. 

Εκτός από τον στροβιλοσυμπιεστή, τόσο οι πετρελαιοκινητήρες όσο και οι βενζινοκινητήρες διαθέτουν ενσωματωμένη μίζα-δυναμό (ISG) για έξυπνη υποβοήθηση στις χαμηλές στροφές κινητήρα, ως ήπιο υβριδικό σύστημα δεύτερης γενιάς. Με αυτόν τον τρόπο, διασφαλίζεται η εξαιρετική απόδοση ισχύος. Το ISG χρησιμοποιεί ένα on-board ηλεκτρικό σύστημα 48 Volt που προσφέρει λειτουργίες όπως ελεύθερη κύλιση, ενίσχυση ή ανάκτηση ενέργειας και εξασφαλίζει σημαντική εξοικονόμηση καυσίμου. Με το σύστημα αυτό η εκκίνηση του κινητήρα γίνεται πολύ γρήγορα και άνετα, με αποτέλεσμα η λειτουργία Start/Stop να μην γίνεται σχεδόν καθόλου αντιληπτή από τον οδηγό, όπως και η μετάβαση από την κύλιση με τον κινητήρα απενεργοποιημένο έως την έντονη επιτάχυνση με τον κινητήρα σε λειτουργία. Στο ρελαντί, η έξυπνη αλληλεπίδραση ανάμεσα στο ISG και τον κινητήρα εσωτερικής καύσης διασφαλίζει μία εξαιρετικά ομαλή λειτουργία.

Στην αιχμή των μέτρων βελτίωσης της αποδοτικότητας βρίσκεται ο νέος πετρελαιοκινητήρας OM 654 M με ενσωματωμένη μίζα-δυναμό δεύτερης γενιάς (ISG). Διαθέτει μερικό on-board ηλεκτρικό σύστημα 48 Volt. Η αποδοτικότητα του κινητήρα αυξάνεται με τη λειτουργία ανάκτησης ενέργειας και τη δυνατότητα κύλισης με απενεργοποιημένο κινητήρα. Σε συνδυασμό με τον εξηλεκτρισμό, ο οποίος περιλαμβάνει τη χρήση ενός ηλεκτρικού συμπιεστή ψυκτικού υγρού για το σύστημα κλιματισμού, οι σημαντικότερες αλλαγές που εξασφαλίζουν ισχύ έως 195 kW, συν επιπλέον 15 kW από το σύστημα EQBoost, είναι ο ένας νέος στροφαλοφόρος άξονας που αυξάνει τη διαδρομή του εμβόλου στα 94,3 χλστ. και τον κυβισμό στα 1992 κ.εκ., η αύξηση της πίεσης ψεκασμού στα 2.700 bar, οι δύο υδρόψυκτοι στροβιλοσυμπιεστές, οι οποίοι διαθέτουν μεταβλητή γεωμετρία στροβίλου καθώς και ο αγωγός ψύξης με πλήρωση νατρίου σε κάθε χαλύβδινο έμβολο. 

Πρεμιέρα στη C-Class κάνει κι ο τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας M 254 με μίζα-δυναμό δεύτερης γενιάς,  πρόσθετη ισχύ έως και 15 kWκαι αυξημένη ροπή στρέψης έως 200 Nm. Η ανάκτηση ενέργειας και η δυνατότητα κύλισης με απενεργοποιημένο κινητήρα καθιστούν τον βενζινοκινητήρα εξαιρετικά αποδοτικό. Στον M 254, η Mercedes συνδυάζει για πρώτη φορά σε έναν κινητήρα όλες τις καινοτομίες της οικογένειας αρθρωτών κινητήρων που απαρτίζεται από τετρακύλινδρους, καθώς και εξακύλινδρους βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες. Μεταξύ αυτών, η επίστρωση κυλίνδρων NANOSLIDE®, η διαμόρφωση κυλίνδρων CONICSHAPE® (διαμόρφωση τρομπέτας) και η τοποθέτηση του συστήματος εκ των υστέρων επεξεργασίας καυσαερίων ακριβώς δίπλα στον κινητήρα. 

Ένα εντελώς νέο στοιχείο είναι ο στροβιλοσυμπιεστής τμημάτων με σύνδεση ροής, μια εξέλιξη της τεχνολογίας twinscroll για ακόμη πιο άμεση απόκριση του συστήματος εξαναγκασμένης επαγωγής. Ο εντελώς νέος στροβιλοσυμπιεστής τμημάτων προέκυψε από τη συνεργασία των υπευθύνων ανάπτυξης στροβιλοσυμπιεστών της Mercedes και της ομάδας Mercedes-AMG Petronas Formula 1. Η μεταφορά της τεχνολογίας στη μαζική παραγωγή θέτει νέα πρότυπα όσον αφορά στον συνδυασμό ισχύος και μέγιστης αποδοτικότητας. 

Η βενζινοκίνητη έκδοση C180 αποδίδει 170 ίππους και η C200, επίσης με κινητήρα 1,5 λίτρων, 204 ίππους, ενώ η κορυφαίες C300 και C300 4Matic, παίρνουν κίνησης από έναν 2λιτρο κινητήρα 258 ίππων. Επίσης, οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις C220 d και C300 d είναι 2λιτρες αποδίδοντας 200 και 265 ίππους – όλες οι μονάδες προσφέρουν πρόσθετη ισχύ (boost) 20 ίππων από το υβριδικό σύστημα. 

Η C-Class είναι το μοντέλο της Mercedes με τις μεγαλύτερες πωλήσεις την τελευταία δεκαετία. Από την κυκλοφορία της τρέχουσας γενιάς, το 2014, έχουν πωληθεί πάνω από 2,5 εκατομμύρια οχήματα Sedan και Estate. Η Κίνα είναι η μεγαλύτερη αγορά για τη C-Class Sedan από το 2016, ενώ τα τελευταία δέκα χρόνια οι ΗΠΑ, η Γερμανία και η Μεγάλη Βρετανία αποτελούν τις μεγαλύτερες αγορές για τις C-Class Sedan και Estate. Το 2020, C-Class Sedan και Estate παραδόθηκαν σε πελάτες σε περισσότερες από 100 αγορές ανά την υφήλιο, ενώ δύο στα τρία αυτοκίνητα C-Class που πωλούνται στη Γερμανία είναι έκδοσης Estate.

Videos

  • 19th Hydra Meeting 2017 - 9
    • 19th Hydra Meeting 2017 - 9

    • Watch Video

  • 19th Hydra Meeting 2017 - 6
    • 19th Hydra Meeting 2017 - 6

    • Watch Video

  • 19th Hydra Meeting 2017 - 4
    • 19th Hydra Meeting 2017 - 4

    • Watch Video

  • 19th Hydra Meeting 2017 - 2
    • 19th Hydra Meeting 2017 - 2

    • Watch Video

Tα cookies μας βοηθούν να σας παρέχουμε καλύτερες υπηρεσίες. Χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες μας συμφωνείτε στη χρήση των cookies.
Ok