Μέσα στο 2025 θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση ο νέος Κώδικας Οδικής Κκυκλοφορίας, ώστε να εφαρμοστεί τους επόμενους μήνες. Εκτός από τη μείωση στα όρια ταχύτητας αλλά και τις αυστηρότερες ποινές, σημαντικές θα είναι οι αλλαγές στον νέο ΚΟΚ με πρόστιμα και απαγορεύσεις στα πατίνια -που κατακλύζουν ολοένα και περισσότερο τους δρόμους- αλλά και τους πεζούς.
Πιο αναλυτικά, μεταξύ άλλων, ο ΚΟΚ θα ορίζει ότι σε περίπτωση έλλειψης ΚΤΕΟ ή παράνομης στάθμευσης το πρόστιμο θα είναι στα 30 ευρώ και το δίπλωμα θα αφαιρείται για 10 μέρες.
Οι πιο σοβαρές παραβάσεις, όπως η παραβίαση του STOP και του κόκκινου φαναριού, ή η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, και άλλα, το πρόστιμο θα φτάνει στα 350 ευρώ, ενώ η άδεια θα αφαιρείται για 30 ημέρες από τον οδηγό.
Το όριο ταχύτητας θα είναι στα 30 χιλιόμετρα για μέσα στην πόλη, ωστόσο θα εξαιρούνται οι δρόμοι ταχείας κυκλοφορίας, όπως οι μεγάλες λεωφόροι.
Στους πεζούς και τα πατίνια αναφέρθηκε εκτενώς ο αρμόδιος υφυπουργός Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου, μιλώντας στον ΣΚΑΪ. Όπως είπε:
«Το πατίνι δεν θα πρέπει να κυκλοφορεί σε κεντρικούς δρόμους. Δεν μπορείς σε μεγάλους δρόμους να πηγαίνεις με το πατίνι και μάλιστα και χωρίς κράνος. Θα υπάρχουν πρόστιμα. Πρέπει να το καταλάβουν όλοι. Είναι παράβαση του ΚΟΚ οπότε θα του επιβληθεί πρόστιμο. Όπως και οι πεζοί. Αν περνούν τη διάβαση με κόκκινο, θα πληρώνουν πρόστιμα επίσης. Αν περπατάει στον δρόμο ασύστολα και ασύδοτα θα πληρώνει πρόστιμο, ναι».
Όσο για τα δίκυκλα, μηχανές και μηχανάκια, η χρήση κράνους παραμένει υποχρεωτική, ενώ επιτρέπεται και η κίνηση των μοτοσικλετών ανάμεσα στα αυτοκίνητα (η λεγόμενη διήθηση) που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις:
«Υποστηρίζουμε τη χρήση της μοτοσικλέτας, για αυτό νομιμοποιούμε και τη διήθηση ανάμεσα στα σταματημένα αυτοκίνητα ή όσα κινούνται μέχρι 25 χλμ/ώρα. Όχι τις σφήνες. Οι σφήνες απαγορεύονται. Με τις κάμερες που θα τοποθετηθούν δεν θα χρειάζεται να έχουμε από πάνω μας έναν τροχονόμο».