Ποιες επιχειρήσεις απαλλάσσονται από τον ΦΠΑ
Σάββατο, 19 Ιανουαρίου 2019 17:18Διευκρινίσεις σχετικά με το ποιες μικρές επιχειρήσεις δικαιούνται απαλλαγή από την υποχρέωση υποβολής δήλωσης και καταβολής ΦΠΑ, με βάση νόμο του 2018, δίνει η ΑΑΔΕ με εγκύκλιό της. Ο τζίρος των επιχειρήσεων δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 10.000 ευρώ.
Συγκεκριμένα, η ΑΑΔΕ επισημαίνει τα εξής:
- Με τις νέες διατάξεις του άρθρου 3 του Κώδικα ΦΠΑ, το ειδικό καθεστώς μικρών επιχειρήσεων, το οποίο είναι προαιρετικό καθεστώς, καθίσταται πιο αποτελεσματικό και δίκαιο, δεδομένου ότι σε αυτό εντάσσονται οι πραγματικά μικρές επιχειρήσεις οι οποίες δυσκολεύονται να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις του κανονικού καθεστώτος ΦΠΑ.
- Με τις νέες διατάξεις του άρθρου 39 προβλέπεται απαλλαγή από την υποχρέωση υποβολής δήλωσης ΦΠΑ και καταβολής του φόρου αυτού, ανεξάρτητα από την κατηγορία λογιστικών αρχείων (βιβλίων) που τηρούν, όχι μόνο για τους υποκειμένους οι οποίοι κατά το προηγούμενο φορολογικό έτος πραγματοποίησαν παραδόσεις αγαθών και παροχές υπηρεσιών, κατά την έννοια του άρθρου 2 του Κώδικα ΦΠΑ, μέχρι τα 10.000 ευρώ, χωρίς στο ποσό αυτό να περιλαμβάνεται φόρος προστιθέμενης αξίας, αλλά και για τους νέους υποκειμένους οι οποίοι με την υποβολή της δήλωσης έναρξης των εργασιών τους επιθυμούν την ένταξη στο καθεστώς αυτό.
Επισημαίνεται ότι οι υποκείμενοι που εντάσσονται στο ειδικό καθεστώς των μικρών επιχειρήσεων δεν ασκούν δικαίωμα έκπτωσης του ΦΠΑ των εισροών τους, δεν υποβάλλουν δηλώσεις ΦΠΑ και στα λογιστικά αρχεία (στοιχεία) που εκδίδουν υποχρεούνται να αναγράφουν σε αυτά την ένδειξη «χωρίς φόρο προστιθέμενης αξίας - απαλλαγή μικρών επιχειρήσεων άρθρο 39 ν. 2859/2000».
Οι βασικές αλλαγές που επέρχονται στο ειδικό καθεστώς των μικρών επιχειρήσεων είναι οι ακόλουθες:
* Ως προς τον προσδιορισμό των ορίου των 10.000 ευρώ που αποτελεί το κριτήριο για την υπαγωγή στο ειδικό καθεστώς των μικρών επιχειρήσεων, με σαφήνεια ορίζεται ότι για το προσδιορισμό της αξίας των 10.000 ευρώ δεν λαμβάνονται υπόψη οι μεταβιβάσεις ενσώματων ή άυλων αγαθών επένδυσης, καθώς και οι απαλλασσόμενες πράξεις χωρίς δικαίωμα έκπτωσης.
* Προβλέπεται η δυνατότητα υπαγωγής των υποκειμένων στο ειδικό καθεστώς των μικρών επιχειρήσεων από την έναρξη των εργασιών τους.
* Η υπέρβαση του ορίου των 10.000 ευρώ εντός του φορολογικού έτους καθιστά υποχρεωτική τη μετάταξη των υποκειμένων στο κανονικό καθεστώς ΦΠΑ εντός του φορολογικού έτους.
* Σε περίπτωση προαιρετικής ένταξης στο ειδικό καθεστώς των μικρών επιχειρήσεων, δεν υφίσταται υποχρέωση παραμονής για δύο έτη στο εν λόγω καθεστώς.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
-
Jaguar: Νέο ηλεκτρικό Type 01 με αρχική τιμή τα 130.500 δολάρια -
Allstate to hold Q3 2026 earnings call Nov. 5, 2026 -
Ποινική δίωξη σε βάρος του Φίλιππου Καμπούρη, της συζύγου του και των υπόλοιπων κατηγορουμένων -
Υδρόγειος Ασφαλιστική: Η Choose αναλαμβάνει την επικοινωνία για τη νέα εταιρική της ταυτότητα -
HDI Global: Διεθνής επέκταση στον κλάδο υγειονομικής περίθαλψης με επικεφαλής τον Colin Lavey -
ΟΔΔΗΧ: Στο 2,38% το επιτόκιο των εντόκων γραμματίων τρίμηνης διάρκειας