Υποχρεωτικό το IRIS σε όλα τα καταστήματα από τον Νοέμβριο
Παρασκευή, 11 Ιουλίου 2025 16:07Από την Τρίτη (15.07) εφαρμόζονται τα νέα, αυξημένα ημερήσια όρια συναλλαγών μέσω του συστήματος άμεσων πληρωμών IRIS, στο πλαίσιο της στρατηγικής για την ενίσχυση των ψηφιακών συναλλαγών, τη διαφάνεια στην οικονομία και την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής.
Το συνολικό ημερήσιο όριο συναλλαγών αυξάνεται πλέον στα 1.000 ευρώ, ενώ το ανώτατο ποσό για μεταφορές μεταξύ ιδιωτών (IRIS P2P) και για πληρωμές προς επαγγελματίες (IRIS P2B) ορίζεται στα 500 ευρώ αντίστοιχα.
Η χρήση της υπηρεσίας IRIS P2P εξακολουθεί να προσφέρεται δωρεάν για τους ιδιώτες αποστολείς, ενώ στην περίπτωση του IRIS P2B εφαρμόζεται χαμηλή προμήθεια, η οποία επιβαρύνει τον επαγγελματία. Υπενθυμίζεται ότι, βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας, οι πληρωμές μέσω του IRIS P2B είναι υποχρεωτικό να διεκπεραιώνονται μέσω POS, με την πρόβλεψη επιβολής προστίμων σε περίπτωση παράβασης.
Οι πρόσφατες ρυθμίσεις αποτελούν το πρώτο βήμα σε μια σειρά σημαντικών αλλαγών που προγραμματίζονται για το επόμενο διάστημα. Από τον Νοέμβριο του 2025, οι καταναλωτές θα μπορούν να χρησιμοποιούν το IRIS για πληρωμές σε φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα χωρίς περιορισμό στο ποσό, υπό την προϋπόθεση ότι υπάρχει διαθέσιμο υπόλοιπο στον τραπεζικό τους λογαριασμό. Επιπλέον, από τον Ιανουάριο του 2026, τα ημερήσια όρια συναλλαγών αυξάνονται, με τις συναλλαγές μεταξύ ιδιωτών μέσω IRIS P2P να φτάνουν έως τα 1.000 ευρώ ημερησίως και με μηνιαίο ανώτατο όριο τα 5.000 ευρώ, ενώ για τις συναλλαγές IRIS P2B το ημερήσιο όριο αυξάνεται επίσης στα 1.000 ευρώ, επιτρέποντας πληρωμές έως και 31.000 ευρώ τον μήνα.
Η χρήση του IRIS δεν περιορίζεται στο εσωτερικό της χώρας. Από τα μέσα του 2026 προγραμματίζεται η διασύνδεση με το διατραπεζικό δίκτυο EuroPA, επιτρέποντας την αποστολή χρημάτων και προς ιδιώτες σε χώρες του εξωτερικού που συμμετέχουν στο εν λόγω δίκτυο, όπως η Ιταλία, η Ισπανία, η Πορτογαλία, η Πολωνία, καθώς και κράτη της Σκανδιναβίας όπως η Νορβηγία, η Σουηδία, η Δανία και η Φινλανδία, αλλά και η Ανδόρρα.
Παράλληλα, το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών προωθεί τη θέσπιση υποχρεωτικής διασύνδεσης των POS με το σύστημα IRIS από την 1η Νοεμβρίου. Σύμφωνα με τη σχετική πρόβλεψη που περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο για την αναμόρφωση του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα, οι επιχειρήσεις που δεν συμμορφωθούν εγκαίρως θα βρεθούν αντιμέτωπες με αυστηρές κυρώσεις: πρόστιμο 10.000 ευρώ για όσες τηρούν απλογραφικά βιβλία και 20.000 ευρώ για όσες τηρούν διπλογραφικά. Εξαίρεση, υπό τη μορφή μείωσης κατά 50% στα παραπάνω πρόστιμα, προβλέπεται για επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται σε οικισμούς με πληθυσμό έως 500 κατοίκους ή σε νησιά με λιγότερους από 3.100 κατοίκους.
Σχετικά Άρθρα
- Ποινική δίωξη σε βάρος του Φίλιππου Καμπούρη, της συζύγου του και των υπόλοιπων κατηγορουμένων
- Επίδομα παιδιού Α21: Άνοιξε ξανά η πλατφόρμα – Έκτακτη πληρωμή στις 9 Οκτωβρίου
- Το MedWatch επεκτείνεται σε οδοντιάτρους, φυσικοθεραπευτές και διαιτολόγους
- Ο «χάρτης» των πληρωμών από e-ΕΦΚΑ, ΔΥΠΑ έως τις 9 Οκτωβρίου
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
-
Jaguar: Νέο ηλεκτρικό Type 01 με αρχική τιμή τα 130.500 δολάρια -
Allstate to hold Q3 2026 earnings call Nov. 5, 2026 -
Ποινική δίωξη σε βάρος του Φίλιππου Καμπούρη, της συζύγου του και των υπόλοιπων κατηγορουμένων -
Υδρόγειος Ασφαλιστική: Η Choose αναλαμβάνει την επικοινωνία για τη νέα εταιρική της ταυτότητα -
HDI Global: Διεθνής επέκταση στον κλάδο υγειονομικής περίθαλψης με επικεφαλής τον Colin Lavey -
ΟΔΔΗΧ: Στο 2,38% το επιτόκιο των εντόκων γραμματίων τρίμηνης διάρκειας