Ηλεκτρονικές μεταβιβάσεις ακινήτων: Χωρίς δικαιολογητικά μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου
Παρασκευή, 20 Αυγούστου 2021 15:19Το επόμενο διάστημα και μέχρι το τέλος του έτους οι ειδικοί της αγοράς και οι συμβολαιογράφοι αναμένουν έκρηξη πράξεων αγοραπωλησίας. Οι νέες αντικειμενικές αξίες που θα ενεργοποιηθούν από την 1η Ιανουαρίου 2022 έχουν ανάψει φωτιές σε υποψήφιους αγοραστές ακινήτων, αλλά και σε φορολογούμενους που θέλουν να γράψουν την ακίνητη περιουσία τους στα παιδιά τους ή τα εγγόνια τους.
Προ του κύματος μεταβιβάσεων που προβλέπεται έως την Πρωτοχρονιά, λοιπόν, η ΑΑΔΕ, προκειμένου να διευκολύνει φορολογούμενους και συμβολαιογράφους επιτρέπει μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου οι δηλώσεις φόρου μεταβίβασης ακινήτων, οι οποίες υποβάλλονται μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής myProperty, να υποβάλλονται χωρίς τη συνυποβολή των κατά περίπτωση απαιτούμενων δικαιολογητικών μέχρι και την 30ή Σεπτεμβρίου 2021.
Τα δικαιολογητικά, εφόσον ζητηθούν στο στάδιο του ελέγχου, τότε αποστέλλονται στην αρμόδια Εφορία. Σε διαφορετική περίπτωση υποβάλλονται αργότερα.
Όπως έχει ορίσει με απόφασή του ο Γιώργος Πιτσιλής:
1. Οι δηλώσεις φόρου μεταβίβασης ακινήτων, οι οποίες υποβάλλονται μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής myProperty σύμφωνα με την υπό στοιχεία Α.1031/2021 απόφαση, δύνανται να υποβάλλονται χωρίς τη συνυποβολή των κατά περίπτωση απαιτούμενων δικαιολογητικών μέχρι και την 30ή Σεπτεμβρίου 2021.
Τα δικαιολογητικά, στην περίπτωση αυτή, αποστέλλονται στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. με τη διαδικασία που ορίζεται στην υπό στοιχεία Α.1137/11-6-2020 απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ «Καθορισμός της διαδικασίας υποβολής δηλώσεων φορολογίας κεφαλαίου, κοινοποίησης των πράξεων διορισμού του φόρου και λήψης πιστοποιητικών των φορολογιών κεφαλαίου» (Β’ 2423), εφόσον ζητηθούν στο στάδιο του ελέγχου.
2. Δηλώσεις φόρου μεταβίβασης οι οποίες τροποποιούν αρχικές δηλώσεις που έχουν υποβληθεί μέσω της εφαρμογής myProperty καθώς και δηλώσεις για πλασματική μεταβίβαση κατά την παρ. 2 του άρθρου 2 του α.ν. 1521/1950 υποβάλλονται στην αρμόδια για την ηλεκτρονική δήλωση Δ.Ο.Υ.
Σημειώνεται οι μεταβιβάσεις ακινήτων πραγματοποιούνται μόνο ηλεκτρονικά από τα γραφεία των συμβολαιογράφων, οι οποίοι και ελέγχουν την ορθότητα των στοιχείων των μεταβιβαζόμενων ακινήτων. Ωστόσο, η Εφορία μπορεί να ζητήσει πρόσθετα δικαιολογητικά, τα οποίοι οι συμβαλλόμενοι οφείλουν να τα προσκομίσουν, προκειμένου να ελεγχθούν για τη μεταβίβαση του ακινήτου.
Σχετικά Άρθρα
- Συντάξεις Νοεμβρίου: Νωρίτερα λόγω 28ης Οκτωβρίου - Πότε θα καταβληθούν
- Ο «χάρτης» των πληρωμών από e-ΕΦΚΑ, ΔΥΠΑ για την περίοδο 12 έως 16 Οκτωβρίου
- Κατατέθηκε το νομοσχέδιο για την απαγόρευση χρήσης κοινωνικών δικτύων από ανηλίκους κάτω των 15 ετών
- Αθώοι οι δύο ψαράδες για τον θάνατο Βαλυράκη - Έφεση από την οικογένεια
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
-
Συντάξεις Νοεμβρίου: Νωρίτερα λόγω 28ης Οκτωβρίου - Πότε θα καταβληθούν -
Ο «χάρτης» των πληρωμών από e-ΕΦΚΑ, ΔΥΠΑ για την περίοδο 12 έως 16 Οκτωβρίου -
Κατατέθηκε το νομοσχέδιο για την απαγόρευση χρήσης κοινωνικών δικτύων από ανηλίκους κάτω των 15 ετών -
Diana Shipping Inc. Announces Time Charter Contract for m/v G. P. Zafirakis with Classic Maritime -
FARAD S.A. marks a new era of growth at its state-of-the-art facilities in Paiania -
Top Ships Inc. Announces Acquisition of four High Specification Ice Class 1A Newbuilding MR Tankers and Gross Revenue Backlog of about $1.24 Billion