Κατατέθηκε το βελτιωμένο επενδυτικό Master Plan του ΟΛΠ

Σάββατο, 31 Αυγούστου 2019 13:26
Κατατέθηκε το βελτιωμένο επενδυτικό Master Plan του ΟΛΠ

Επιπλέον επενδύσεις προβλέπει το νέο βελτιωμένο master plan (επενδυτικό σχέδιο) του λιμανιού του Πειραιά που κατέθεσε στις 30 Αυγούστου η Διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) στον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Πλακιωτάκη, ο οποίος εξέφρασε την ικανοποίησή του.

«Η υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου, αφού εξετασθεί από την αρμόδια Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), συνεπάγεται εντυπωσιακά οφέλη για το λιμάνι του Πειραιά, αφού θα υλοποιηθούν σημαντικά έργα ύψους 800 εκατομμυρίων ευρώ, έργα που αλλάζουν άρδην τη δυναμική του», δήλωσε ο κ. Πλακιωτάκης για να προσθέσει ότι, όπως είχε επισημάνει μετά από τη σύσκεψη στα μέσα Ιουλίου, «η επένδυση αυτή αποτελεί ένα τεράστιο στοίχημα για την χώρα».

«Στέλνει ένα σαφές και ξεκάθαρο μήνυμα προς τους ξένους επενδυτές, τόσο στην Κίνα όσο και σε ολόκληρο τον κόσμο, ότι η κυβέρνησή μας είναι αποφασισμένη, στο πλαίσιο της νομιμότητας πάντα, να προχωρήσει με γρήγορο ρυθμό σε όλες εκείνες τις δομικές αλλαγές που απαιτούνται ώστε να βρουν πρόσφορο έδαφος όλα εκείνα τα επενδυτικά προγράμματα που βελτιώνουν την ανταγωνιστικότητα της εθνικής μας οικονομίας σε παγκόσμιο επίπεδο, ωφελώντας όχι μόνο τους επενδυτές, αλλά και τον ελληνικό λαό», τόνισε ο υπουργός.

Το νέο master plan είναι προϊόν πολλών συζητήσεων και διεργασιών και έχει πλέον, όπως σημειώνουν αρμόδιοι παράγοντες, τη σύμφωνη γνώμη όλων.
Προβλέπει, δε, αυξημένες επενδύσεις στα 800 εκατ. ευρώ από 612 του αρχικού σχεδίου, καθώς περιλαμβάνει την κατασκευή τέταρτου προβλήτα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων (330 εκατ. ευρώ). Ωστόσο, περιορίζει τα σχέδια για την κατασκευή mall στον επιβατηγό σταθμό κρουαζιέρας σε ένα μικρότερο εμπορικό κέντρο το οποίο θα απευθύνεται αποκλειστικά στους επιβάτες.
Όμως στο κείμενο δεν γίνεται καμία αναφορά της λέξης «ναυπηγείο», που ήταν και το σημείο τριβής και ο λόγος που καθυστέρησε η κατάθεση του σχεδίου. Σύμφωνα με πληροφορίες, γίνεται λόγος για ανάπτυξη της «ναυπηγοεπισκευής», που ούτως ή άλλως, είναι μέσα στις υποχρεώσεις της Cosco.

H επένδυση

Με τη νέα επένδυση για την κατασκευή τέταρτης προβλήτας εμπορευματοκιβωτίων που εντάχθηκε στο επενδυτικό σχέδιο, η ετήσια δυναμικότητα του Πειραιά θα βρεθεί πάνω από τα δέκα εκατομμύρια TEU. Έτσι, θα ξεπερνάει κατά πολύ το Αμβούργο, που ήταν τρίτο το 2018 με διακίνηση 8,73 εκατομμυρίων TEU, και θα βρίσκεται μια ανάσα πίσω από την Αμβέρσα.
Εκτός από την πρόσθετη επένδυση για την κατασκευή της προβλήτας που ανεβάζει το συνολικό επενδυτικό σχέδιο της κινεζικής COSCO στα 800 εκατ. ευρώ και θα ολοκληρωθεί μέσα στην επόμενη τριετία, το αναθεωρημένο master plan του ΟΛΠ περιλαμβάνει και μία άλλη αλλαγή.
Το εμπορικό κέντρο που βρέθηκε στο επίκεντρο έντονων αντιδράσεων θα κατασκευαστεί και θα λειτουργεί στη ζώνη εισόδου του λιμένα κρουαζιερόπλοιων, μόνο για τους τουρίστες. Ωστόσο, θα έχει τη μισή επιφάνεια (γύρω στα 20.000 τετραγωνικά μέτρα από τα περίπου 40.000 τ.μ.) σε σχέση με το αρχικό σχέδιο.

Το ποσό των 800 εκατ. ευρώ που προβλέπει το αναθεωρημένο επενδυτικό σχέδιο είναι υπερδιπλάσιο των υποχρεωτικών επενδύσεων, γύρω στα 294 εκατ., που προέβλεπε η σύμβαση παραχώρησης του ΟΛΠ.

Videos

  • 19th Hydra Meeting 2017 - 9
    • 19th Hydra Meeting 2017 - 9

    • Watch Video

  • 19th Hydra Meeting 2017 - 6
    • 19th Hydra Meeting 2017 - 6

    • Watch Video

  • 19th Hydra Meeting 2017 - 4
    • 19th Hydra Meeting 2017 - 4

    • Watch Video

  • 19th Hydra Meeting 2017 - 2
    • 19th Hydra Meeting 2017 - 2

    • Watch Video

Tα cookies μας βοηθούν να σας παρέχουμε καλύτερες υπηρεσίες. Χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες μας συμφωνείτε στη χρήση των cookies.
Ok