Εθνική Τράπεζα: Εναρμονίζεται με τους νέους κανόνες στις υπηρεσίες πληρωμών

Δευτέρα, 18 Ιουνίου 2018 14:46

Με την έναρξη ισχύος του Νόμου 4537/2018, με τον οποίο ενσωματώθηκε στην ελληνική νομοθεσία η Ευρωπαϊκή Οδηγία (ΕΕ)2015/2366 για τις υπηρεσίες πληρωμών (PSD 2), εκσυγχρονίστηκε το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο για τη διενέργεια πληρωμών.

Ο παραπάνω Νόμος αφορά, ενδεικτικά, στις εξής υπηρεσίες πληρωμών:

- Καταθέσεις/αναλήψεις σε/από τραπεζικό λογαριασμό πληρωμών αντιστοίχως
- Μεταφορές πίστωσης
- Άμεσες χρεώσεις
- Συναλλαγές με κάρτες πληρωμών (πιστωτικές, χρεωστικές και προπληρωμένες)
- Εμβάσματα
- Υπηρεσίες εκκίνησης πληρωμών
- Παροχή πληροφοριών τραπεζικού λογαριασμού πληρωμών.

Με στόχο την ενδυνάμωση της διαφάνειας των όρων που διέπουν την παροχή των υπηρεσιών πληρωμών, καθορίζονται τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις όσων χρησιμοποιούν ή παρέχουν υπηρεσίες πληρωμών, ρυθμίζοντας, μεταξύ άλλων, και τα παρακάτω ζητήματα:

Το περιεχόμενο της πληροφόρησης από τις τράπεζες προς τον χρήστη υπηρεσιών πληρωμών πριν και μετά την εκτέλεση μιας πράξης πληρωμής, τα χρονικά περιθώρια ολοκλήρωσης μιας μεταφοράς πίστωσης, μιας άμεσης χρέωσης ή ενός εμβάσματος, το δικαίωμα επιστροφής χρημάτων σε περίπτωση εσφαλμένης, μη εγκεκριμένης, καθυστερημένης ή ακόμα και εγκεκριμένης υπό προϋποθέσεις, χρέωσης του τραπεζικού λογαριασμού πληρωμών του πληρωτή, την ημερομηνία έναρξης της τοκοφορίας για την πίστωση ή τη χρέωση τραπεζικού λογαριασμού πληρωμών, την ημερομηνία διαθεσιμότητας των κεφαλαίων που έχουν πιστωθεί σε τραπεζικό λογαριασμό πληρωμών και
όρους ασφαλούς διενέργειας ηλεκτρονικών πράξεων πληρωμών.

Η Εθνική Τράπεζα έχει ολοκληρώσει τις απαραίτητες προσαρμογές και οι υπηρεσίες πληρωμών που προσφέρει στους πελάτες της εναρμονίζονται με το νέο ρυθμιστικό πλαίσιο.

Οι όροι της σύμβασης - πλαισίου για τις υπηρεσίες πληρωμών εφαρμόζονται πλέον σε όλες τις συμβάσεις που αφορούν στη διενέργεια πράξεων πληρωμών και υπερισχύουν κάθε τυχόν αντίθετης προηγούμενης συμφωνίας.

Όπως σημειώνει η ΕΤΕ στην ανακοίνωσή της, για την αποδοχή των όρων της νέας σύμβασης-πλαισίου δεν απαιτείται κάποια ενέργεια εκ μέρους των πελατών. Ωστόσο, οι πελάτες έχουν δικαίωμα να υποβάλουν τυχόν αντιρρήσεις έως τη 16η Αυγούστου 2018 είτε με συστημένη επιστολή (προς τη Διεύθυνση Συναλλακτικής Τραπεζικής Ομίλου, Τομέα Πληρωμών, οδός Γαργηττού 86, Γέρακας Αττικής, Τ.Κ. 15344), είτε με έγγραφη δήλωση σε οποιοδήποτε Κατάστημα, ενώ σε διαφορετική περίπτωση θα θεωρηθεί ότι έχουν αποδεχθεί τους όρους της νέας σύμβασης - πλαισίου.

Videos

  • 19th Hydra Meeting 2017 - 9
    • 19th Hydra Meeting 2017 - 9

    • Watch Video

  • 19th Hydra Meeting 2017 - 6
    • 19th Hydra Meeting 2017 - 6

    • Watch Video

  • 19th Hydra Meeting 2017 - 4
    • 19th Hydra Meeting 2017 - 4

    • Watch Video

  • 19th Hydra Meeting 2017 - 2
    • 19th Hydra Meeting 2017 - 2

    • Watch Video

Tα cookies μας βοηθούν να σας παρέχουμε καλύτερες υπηρεσίες. Χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες μας συμφωνείτε στη χρήση των cookies.
Ok