Άνοιξε η εφαρμογή για τις χωριστές φορολογικές δηλώσεις
Τρίτη, 12 Ιανουαρίου 2021 19:01Στις επόμενες 47 ημέρες πρέπει τα ζευγάρια που επιθυμούν να υποβάλουν χωριστές δηλώσεις να κάνουν σχετική αίτηση στην εφορία, ζητώντας να διαχωριστούν φορολογικά. Αυτό σημαίνει ότι η εκκαθάριση θα γίνεται ξεχωριστά για το κάθε μέλος, ενώ εφόσον υπάρχουν παιδιά αυτά θα προστεθούν στον γονέα που έχει υψηλότερα εισοδήματα.
Αν οι γονείς έχουν ίσο ποσόν εισοδήματος, το εισόδημα των ανήλικων τέκνων προστίθεται στο εισόδημα του πατέρα. Σε περίπτωση που ένας εκ των γονέων έχει τη γονική μέριμνα, το εισόδημα του ανήλικου τέκνου προστίθεται σε αυτόν.
Η εφαρμογή της ΑΑΔΕ άνοιξε και οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να υποβάλλουν το σχετικό αίτημα στην ηλεκτρονική πλατφόρμα της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου Η γνωστοποίηση γίνεται μέσω ειδικής ηλεκτρονικής εφαρμογής στον διαδικτυακό τόπο www.aade.gr.
Η υποβολή ξεχωριστής φορολογικής δήλωσης μπορεί για ορισμένους να είναι συμφέρουσα αλλά κρύβει πολλές παγίδες για όσους την επιλέξουν. Η υποβολή ξεχωριστής δήλωσης συμφέρει στις περιπτώσεις που ο σύζυγος έχει ληξιπρόθεσμες οφειλές προς την εφορία και η σύζυγος δικαιούται επιστροφής φόρου.
Στην περίπτωση αυτή εκδίδεται κανονικά φορολογική ενημερότητα για την σύζυγο και της επιστρέφεται το ποσό που δικαιούται χωρίς να γίνεται συμψηφισμός με την οφειλή του συζύγου.
Από την άλλη πλευρά αυξάνεται το ποσό του ελάχιστου τεκμηρίου που καλείται το ζευγάρι να καλύψει. Το ελάχιστο τεκμήριο κάθε συζύγου καθορίζεται ατομικά στα 3.000 ευρώ για τον καθέναν, για το ζευγάρι συνολικά αυξάνεται στις 6.000 ευρώ, αντί για 5.000 ευρώ που ισχύει για το έγγαμο ζευγάρι με κοινή δήλωση.
Επίσης, τα τεκμήρια θα καλύπτονται από το ατομικό εισόδημα του καθενός και όχι από το οικογενειακό εισόδημα που δηλώνουν αθροιστικά. Το ίδιο ισχύει και για την ανάλωση κεφαλαίου, την οποία επικαλούνται για να αποφύγουν να πληρώσουν φόρο όσοι δηλώνουν μειωμένα εισοδήματα.
Σχετικά Άρθρα
- «Ραβασάκια» από την ΑΑΔΕ για τα τέλη κυκλοφορίας - Ποιοι θα πληρώσουν διπλά και μέχρι πότε μπορούν να γλιτώσουν το πρόστιμο
- ΑΑΔΕ: Διευκρινίσεις για τη Δήλωση Έναρξης Χρήσης των εφαρμογών timologio/myDATAapp στην ηλεκτρονική τιμολόγηση
- Από 1ης Ιουλίου 2027 η υποχρεωτική πληρωμή ενοικίων μέσω τράπεζας
- ΑΑΔΕ: Από σήμερα σε νέα ψηφιακή εποχή με AI, Big Data και «έξυπνους» ελέγχους – Οι 5 μεγάλες αλλαγές
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
-
Σε πιλοτική λειτουργία το Athens Move του Δήμου Αθηναίων με τα πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία -
Στην Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα η πρώτη Προεδρία του NEFI -
Willis appoints Mike Williams as North America Public Sector and Education Industry Leader -
ΚΕΦΙΜ: Στη σωστή κατεύθυνση ο αποταμιευτικός «κουμπαράς» των παιδιών -
Aon Forecasts 9% Average Increase in Global Medical Plan Costs for 2027 -
PPA S.A. Receives Special Award Marking 10 Years Since COSCO SHIPPING Joined Its Shareholding Structure Award presented at the 9th Infrastructure and Transport Conference ITC 2026