Υποχρεωτική ηλεκτρονική τιμολόγηση στην Ελλάδα
Παρασκευή, 11 Απριλίου 2025 14:01Εγκρίθηκε από το Συμβούλιο της Ε.Ε. η εφαρμογή υποχρεωτικής ηλεκτρονικής τιμολόγησης στην Ελλάδα για όλες τις συναλλαγές μεταξύ επιχειρήσεων που είναι εγκατεστημένες στη χώρα.
Η σχετική Εκτελεστική Απόφαση (ΕΕ) 2025/502, δημοσιεύθηκε στις 13 Μαρτίου 2025 και επιτρέπει ειδική παρέκκλιση από τα άρθρα 218 και 232 της Οδηγίας 2006/112/ΕΚ για το κοινό σύστημα ΦΠΑ.
Το συμβούλιο της Ε.Ε. επιτρέπει στην Ελλάδα να θεσπίσει υποχρεωτική ηλεκτρονική τιμολόγηση για τις συναλλαγές μεταξύ υποκειμένων στον φόρο εγκατεστημένων στη χώρα.
Η απόφαση εφαρμόζεται από την 1η Ιουλίου 2025 έως τις 31 Δεκεμβρίου 2027.
Σε περίπτωση καθιέρωσης ενιαίου ευρωπαϊκού συστήματος ηλεκτρονικής τιμολόγησης πριν το 2027, η ελληνική παρέκκλιση θα παύσει να ισχύει.
Η απόφαση προβλέπει επίσης ότι μέχρι τις 31 Μαρτίου 2027, η Ελλάδα οφείλει να υποβάλει:
– Έκθεση αξιολόγησης για την αποτελεσματικότητα του μέτρου στην καταπολέμηση της φορολογικής απάτης, τη συμμόρφωση των επιχειρήσεων και τις επιπτώσεις στο διοικητικό κόστος.
– Εφόσον το κρίνει αναγκαίο, μπορεί να αιτηθεί παράταση εφαρμογής πέραν του 2027.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
-
Κικίλιας σε Βελόπουλο: «Να πάρει πίσω όσα είπε για το Λιμενικό και τα τουρκικά αλιευτικά» -
Σε πιλοτική λειτουργία το Athens Move του Δήμου Αθηναίων με τα πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία -
Στην Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα η πρώτη Προεδρία του NEFI -
Willis appoints Mike Williams as North America Public Sector and Education Industry Leader -
ΚΕΦΙΜ: Στη σωστή κατεύθυνση ο αποταμιευτικός «κουμπαράς» των παιδιών -
Aon Forecasts 9% Average Increase in Global Medical Plan Costs for 2027