ΑΑΔΕ: Μείωση φορολογικών προστίμων κατά 60% με καταβολή τους εντός 30 ημερών
Δευτέρα, 05 Φεβρουαρίου 2018 12:35Οδηγίες σχετικά με τη δυνατότητα που δίνεται στους φορολογούμενους να μειώσουν πρόστιμα και πρόσθετους φόρους κατά 60% του οφειλόμενου ποσού, εφόσον το εξοφλήσουν εντός 30 ημερών, περιλαμβάνει εγκύκλιος της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.
Ειδικότερα, στην εγκύκλιο ορίζεται ότι παρέχεται στον φορολογούμενο η δυνατότητα να αποδεχθεί, με ανέκκλητη και ανεπιφύλακτη δήλωση, η οποία υποβάλλεται στον προϊστάμενο της υπηρεσίας που εξέδωσε την πράξη προσδιορισμού του φόρου, εντός της προθεσμίας για άσκηση ενδικοφανούς προσφυγής:
α) την οριστική πράξη διορθωτικού προσδιορισμού που έχει εκδοθεί αλλά δεν έχει κοινοποιηθεί μέχρι την 17.1.2018 ή
β) την οριστική πράξη διορθωτικού προσδιορισμού που θα εκδοθεί κατόπιν προσωρινού διορθωτικού προσδιορισμού, ο οποίος έχει κοινοποιηθεί μέχρι την παραπάνω ημερομηνία.
Προϋπόθεση είναι η εξόφληση της προκύπτουσας οφειλής εντός τριάντα ημερών από την κοινοποίηση της πράξης για την παροχή μείωσης στο 60% του επιβληθέντος προστίμου.
Επίσης, προβλέπεται ότι η μείωση του προστίμου ή του πρόσθετου φόρου εφαρμόζεται και επί των εκκρεμών στις 17.1.2018 υποθέσεων.
Ειδικότερα, στον όρο «εκκρεμείς» για την εφαρμογή των διατάξεων αυτών, περιλαμβάνονται οι υποθέσεις:
α) που εκκρεμούσαν ενώπιον της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών ή των τακτικών διοικητικών Δικαστηρίων ή του Συμβουλίου της Επικρατείας κατόπιν άσκησης ενδικοφανούς ή δικαστικής προσφυγής ή τακτικού ενδίκου μέσου ή αίτησης αναίρεσης
β) για τις οποίες εκκρεμούσε η προθεσμία άσκησης ενδικοφανούς ή δικαστικής προσφυγής ή τακτικού ενδίκου μέσου ή αίτησης αναίρεσης
γ) που είχαν συζητηθεί και δεν είχε εκδοθεί αμετάκλητη δικαστική απόφαση ή είχε εκδοθεί μη αμετάκλητη απόφαση αλλά δεν είχε κοινοποιηθεί στο φορολογούμενο.
Για την εφαρμογή των παραπάνω διατάξεων επί των εκκρεμών υποθέσεων απαιτείται η υποβολή αίτησης - ανέκκλητης δήλωσης ανεπιφύλακτης αποδοχής της πράξης προσδιορισμού του φόρου ή της απόφασης της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών ή του Δικαστηρίου, υπό την προϋπόθεση να μην έχει εκδοθεί αμετάκλητη δικαστική απόφαση κατά το χρόνο υποβολής της δήλωσης αποδοχής.
Αν η εξόφληση δεν διενεργηθεί εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας, η ανωτέρω μείωση δεν ισχύει και παραμένει απαιτητό το σύνολο του ποσού.
Σχετικά Άρθρα
- Αθώοι οι δύο ψαράδες για τον θάνατο Βαλυράκη - Έφεση από την οικογένεια
- Ποινική δίωξη σε βάρος του Φίλιππου Καμπούρη, της συζύγου του και των υπόλοιπων κατηγορουμένων
- Επίδομα παιδιού Α21: Άνοιξε ξανά η πλατφόρμα – Έκτακτη πληρωμή στις 9 Οκτωβρίου
- Ο «χάρτης» των πληρωμών από e-ΕΦΚΑ, ΔΥΠΑ έως τις 9 Οκτωβρίου
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
-
Lemonade Autonomous Car adds support for Tesla FSD V14 Lite -
Eurolife FFH: Δύο σημαντικές διακρίσεις στα Bite Awards 2026 για έργα τεχνολογίας και ψηφιακού μετασχηματισμού -
Κικίλιας σε Βελόπουλο: «Να πάρει πίσω όσα είπε για το Λιμενικό και τα τουρκικά αλιευτικά» -
Σε πιλοτική λειτουργία το Athens Move του Δήμου Αθηναίων με τα πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία -
Στην Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα η πρώτη Προεδρία του NEFI -
Willis appoints Mike Williams as North America Public Sector and Education Industry Leader