Γιώργος Ζάχος: «Η NP Ασφαλιστική χαράζει τη δική της πορεία στην ασφαλιστική αγορά»

Παρασκευή, 13 Ιουλίου 2018 13:33

Σε μία από τις καλύτερες στιγμές της μακρόχρονης πορείας της βρίσκεται η NP Ασφαλιστική. Η εταιρία συγκαταλέγεται ανάμεσα στις υγιέστερες ασφαλιστικές επιχειρήσεις του κλάδου, με τα οικονομικά της στοιχεία να αποδεικνύουν πως η Διοίκησή της έχει βρει το μυστικό της επιτυχίας. Ένα μυστικό βέβαια που δεν έρχεται ακούραστα, αλλά αποτελεί προϊόν μακρόχρονου, προσεκτικού σχεδιασμού, βασιζόμενο στο πολυτιμότερο «περιουσιακό» στοιχείο της: Τους ανθρώπους που εργάζονται σε αυτήν και τους ανθρώπους στους οποίους απευθύνεται με τα προϊόντα της. Πριν από λίγες εβδομάδες η εταιρία μετέφερε την έδρα της σε νέα ιδιόκτητα κτίρια στο Μαρούσι­, μετά από 15 χρόνια παραμονής, ανάπτυξης και σημαντικής προσφοράς στην κοινωνία του Πειραιά­. Η NP Ασφαλιστική, που αποτελεί τη διάδοχη Εταιρεία του «Ποσειδώνα» που ιδρύθηκε το 1972 και που από το 2003 -με την αλλαγή της επωνυμίας σε NP Insurance αρχικά και εν συνεχεία σε NP Ασφαλιστική, είναι σήμερα ένα υπόδειγμα επιχειρηματικής ανάπτυξης, όχι μόνο για τον ασφαλιστικό κλάδο αλλά γενικότερα για την ελληνική επιχειρηματικότητα. Η εταιρία έχει από τους ισχυρότερους δείκτες κεφαλαιακής επάρκειας με δείκτη φερεγγυότητας για το 2017 άνω του 200% και του ελάχιστου δείκτη φερεγγυότητας άνω του 800%, ενώ ο δείκτης απόδοσης ιδίων κεφαλαίων διαμορφώνεται διαχρονικά άνω του 30%. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, Γιώργος Ζάχος, σε μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη στην «Οικονομική Ασφαλιστική», τονίζει, μεταξύ άλλων, ότι οι συγχωνεύσεις και οι εξαγορές έχουν νόημα μόνο όταν υπάρχει ομοειδής στρατηγική και παρεμφερή χαρακτηριστικά μεταξύ των εταιριών, διαχωρίζοντας τη θέση της υγιούς NP που χαράζει τη δική της ανεξάρτητη πορεία στην ασφαλιστική αγορά.

- Κύριε Ζάχο, το 2017 ήταν μία εξαιρετική χρονιά για την NP Ασφαλιστική. Αυξήθηκαν όλα τα βασικά οικονομικά αποτελέσματα, ενώ αξιοσημείωτες ήταν οι επιδόσεις στους δείκτες φερεγγυότητας. Ποιο είναι το μυστικό;

Τα αποτελέσματα και η αύξηση μεγεθών της NP Aσφαλιστικής το 2017 ήρθαν ως συνέχεια μίας άκρως αποτε­λεσματικής πορείας που ξεκίνησε από την ίδρυση της Εταιρείας το 2004 και η οποία βασίζεται σε συγκεκριμέ­νες αρχές -ειλικρίνεια, συνέπεια, χρηστή διαχείριση­- και σε πολιτικές και διαδικασίες λειτουργίας που όλοι σεβόμαστε και ακολουθούμε. Η προσέγγιση στον πελάτη και η αξιοποίηση των επαγγελματιών συνεργατών­ μας αποτελούν την ουσία της φιλοσοφίας της εταιρείας­. Το γεγονός ότι η NP Ασφαλιστική στήθηκε πάνω σε υγιή θεμέλια τόσο από πλευράς κεφαλαιακής επάρκει­ας όσο και από πολιτικής πωλήσεων, βοηθά στο να συνεχίζεται με γεωμετρικούς ρυθμούς η κερδοφόρα ανάπτυξη μέσα από τη λειτουργία της Εταιρίας. Ταυτόχρονα­ θα πρέπει να επισημάνουμε ότι στα πολύ θετικά αποτελέσματα του 2017, εκτός του επαναλαμβανόμενα υψηλού λειτουργικού/τεχνικού αποτελέσματος, συνεισέφερε και η θεαματική ανάκαμψη των ελληνικών ομολόγων που αποτελούν βασικές επενδυτικές επιλογές μας. Ήταν ένα επενδυτικό στοίχημα που κερδίσαμε και τώρα ανταμειβόμαστε για την επιλογή μας. Βασική μας προσήλωση είναι η ικανοποίηση των πελατών και των συνεργατών μας και σε αυτό το πλαίσιο δώσαμε ιδιαίτερη έμφαση σε ό,τι αφορά την επανεκπαίδευση και επαναπιστοποίηση των συνεργατών μας με εκπαιδευτικά σεμινάρια σε όλη την Ελλάδα διά ζώσης με όλο το δίκτυο συνεργατών μας. Τέλος, δεν θα πρέπει να παραλείψουμε τις κινήσεις μας σε θέματα underwriting και προσεκτικής επιλογής κινδύνων που μας έχουν βοηθήσει να μειώσουμε το loss ratio κάτω από τα επίπεδα της αγοράς στους κλάδους αστικής ευθύνης αυτοκινήτου, πυρός, ευθυνών, αλλά και όλων των άλλων κλάδων γενικών ασφαλειών. Το χαμηλό loss ratio οδήγησε σε σημαντική άνοδο και των τεχνικών αποτελεσμάτων και σε συνδυασμό και με τα κέρδη από τις επενδύσεις παρουσίασαν αυτή την πολύ καλή εικόνα της NP Ασφαλιστικής και για το 2017.

- Η στρατηγική της εταιρείας για τα επόμενα χρόνια πώς διαμορφώνεται;

Οι βασικοί άξονες της στρατηγικής μας είναι η σημασία­ στην εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού της εταιρίας (διοικητικές υπηρεσίες και πωλήσεις), η άμεση εξυ­πηρέτηση των πελατών και των συνεργατών μας, η περαιτέρω βελτίωση των τεχνολογικών και μηχανογραφικών δυνατοτήτων των συνεργατών μας και ο έλεγχος του λειτουργικού κόστους, τα οποία θα συνεχιστούν και στα επόμενα χρόνια. Τι σηματοδοτεί η μετεστέγαση των γραφείων της εταιρείας στο νέο, ιδιόκτητο κτίριο στο Μαρούσι; Τα νέα ιδιόκτητα κτίρια της εταιρίας στο Μαρούσι αποτελούν μία έμπρακτη απόδειξη ότι η NP Ασφαλιστική αποτελεί μία υγιέστατη και δυναμικότατη εταιρία που εξελίσσεται σταδιακά και σε απολύτως στέρεες βάσεις μέσα στο χρόνο. Το νέο μας κτίριο αποτελεί τη μεγαλύτερη κτιριακή μας επένδυση (κόστισε περίπου 4 εκατ. ευρώ) και είναι ένα μεγάλο βήμα μετά από 15 χρόνια ενεργής παρουσίας στον Πειραιά. Το νέο κτίριο αντικα­τοπτρίζει πλήρως τη δυναμική μας πορεία και την είσοδο σε μία νέα και άκρως ανταγωνιστική και ενδιαφέρουσα εποχή.

- Πολλοί πιστεύουν ότι οι συγχωνεύσεις στην εγχώρια ασφαλιστική αγορά είναι μονόδρομος. Το συμμερίζεστε;

H αλήθεια είναι ότι αρκετές ασφαλιστικές εταιρίες στην Ελλάδα τόσο στις Γενικές Ασφαλίσεις όσο και τις Ασφαλίσεις Ζωής και Υγείας επικαλύπτονται σε ό,τι αφορά τα προϊόντα και τα δίκτυα Διαμεσολάβησης. Θα μπορούσε σε ορισμένες περιπτώσεις να υπάρξουν συγχωνεύσεις επιχειρήσεων προκειμένου να αξιοποιήσουν τη μείωση του λειτουργικού κόστους και την αξιοποίηση των συνεργειών σε ό,τι αφορά τα δίκτυα­. Η κάθε εταιρία έχει όμως τον δικό της “επιχειρηματικό βηματισμό” και σχεδιασμό για το μέλλον της, που είναι και το μέλλον και οι προοπτικές των Συνεργατών της. Για παράδειγμα, η υγιέστατη και δυναμική NP Ασφαλιστική χαράζει τη δική της πορεία στην ασφαλιστική αγορά και διαμορφώνει τις δικές της ανεξάρτητες προοπτικές. Οι εξαγορές και συγχωνεύσεις πρέπει να γίνονται μεταξύ εταιριών με ομοειδή στρατηγική, παρεμφερή χαρακτηριστικά και θεμελιώδη μεγέθη, ώστε να προκύπτουν ουσιαστικές συνέργειες, οικονομίες κλίμακος και δυναμικά μεγέθη. Αν δεν συντρέχουν οι παραπάνω συνθήκες, τότε οι εξαγορές ή οι συγχωνεύσεις που θα γίνουν δεν θα παρέχουν καμία ασφάλεια και προοπτική.

- Πώς βλέπετε το ευρύτερο οικονομικό περιβάλλον; Πιστεύετε πως έχουμε μπει σε μία φάση σταθεροποίησης ή ο δρόμος είναι ακόμα μακρύς και δύσκολος;

Σίγουρα, εάν το δούμε μακροοικονομικά, είμαστε στην καλύτερη φάση των τελευταίων 5 ετών και έχουμε μπροστά μας τη νέα έξοδο στις αγορές και την έξοδο από τα Μνημόνια. Ωστόσο, εάν το δούμε σε επίπεδο ασφαλιστικού κλάδου, ο δρόμος θα είναι ακόμη μακρύς και δύσκολος για να καταφέρει η ασφαλιστική αγορά στο σύνολό της να κάνει τη μεγάλη υπέρβαση και η ασφαλιστική παραγωγή να ξεπεράσει το μέσο ποσοστό 2,5% επί του ΑΕΠ στο οποίο έχει κολλήσει τα τελευταία χρόνια. Ευελπιστούμε ότι η αναθέρμανση της ελληνικής οικονομίας, σε συνδυασμό με τη βελτίωση της ασφαλιστικής συνείδησης του Έλληνα καταναλωτή, τόσο για την αστική ευθύνη αυτοκινήτου όσο και για τους επιμέρους κλάδους στις Γενικές Ασφαλίσεις και ιδιαίτερα στους κλάδους περιουσίας, αστικών ευθυνών, ατυχημάτων και μεταφορών, θα βοηθήσει σημαντικά στη σταδιακή ανάπτυξη της ιδιωτικής ασφάλισης στη χώρα.

- Η ψηφιοποίηση είναι μία μεγάλη πρόκληση για τις ασφαλιστικές εταιρίες. Για την NP Aσφαλιστική πόσο ρόλο παίζει;

Η ψηφιοποίηση αποτελεί τη μεγάλη πρόκληση για τον κλάδο. Στην NP Ασφαλιστική είμαστε πρωτοπόροι στις ουσιαστικές τεχνολογικές εξελίξεις και παροχές, που πραγματικά ωφελούν τους συνεργάτες μας και τους δίνουν ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα. Δεν θέλουμε την «τεχνολογία για την τεχνολογία», αλλά «τη χρήσιμη τεχνολογία για τον άνθρωπο και τον επαγγελματία ασφαλιστή». Η δημιουργία του νέου portal πωλήσεων, η δωρεάν διάθεση POS στους συνεργάτες μας και η τεχνολογική αναβάθμιση και ασφάλεια των μηχανογραφικών συστημάτων της εταιρίας, αποτελούν δείγματα της αφομοίωσης και της έμπρακτης ενσωμάτωσης της υψηλής τεχνολογίας στην NP Ασφαλιστική, πάντα προς όφελος του συνεργάτη και του ασφαλισμένου της.

- Ο νέος Kανονισμός για την προστασία των Προσωπικών Δεδομένων είναι προς τη σωστή κατεύθυνση ή πιστεύετε ότι αποτελεί έναν νέο, γραφειοκρατικό πονοκέφαλο για τον κλάδο;

O νέος Κανονισμός για την προστασία των Προσωπι­κών­­ Δεδομένων (GDPR) αποτελεί μία προσπάθεια για τη θεσμική προστασία των καταναλωτών μετά την έξαρση των διάφορων φαινομένων διαρροών και παράνομης εκμετάλλευσης προσωπικών δεδομένων. Θεωρούμε ότι σ’ αυτό το πλαίσιο είναι κάτι θετικό για τους καταναλωτές, αλλά πρέπει να βρεθεί το “σημείο ισορροπίας” που η ενσωμάτωση του GDPR δεν θα αποτελέσει έναν ακόμη γραφειοκρατικό πονοκέφαλο για τις ασφαλιστικές επιχειρήσεις ή την ασφαλιστική διαμεσολάβηση. Η εκτίμησή μας είναι ότι για τις καλές, συνεπείς και προσεκτικές ασφαλιστικές εταιρίες δεν θα αλλάξουν πολλά πράγματα σχετικά με τα προσωπικά δεδομένα, αφού αρκετές εξ αυτών ακολουθούν ήδη τους κανόνες.

- Θεωρείτε ότι η Κυβέρνηση έχει διάθεση συνεργα­σίας με τις ασφαλιστικές επιχειρήσεις ή τις κρατά ακόμα σε «ιδεολογική απόσταση»;

Σίγουρα υπάρχουν σημεία προσέγγισης, κυρίως σε ό,τι αφορά τις ασφαλίσεις αστικών ευθυνών και περιουσίας (για τις καλύψεις του σεισμού, πυρός και πλημμύρας). Για τους κλάδους ζωής και υγείας διαφαίνεται μια διάθεση θετικής προσέγγισης που όμως ακόμα έχει δρόμο να διανύσει.

Videos

  • 19th Hydra Meeting 2017 - 9
    • 19th Hydra Meeting 2017 - 9

    • Watch Video

  • 19th Hydra Meeting 2017 - 6
    • 19th Hydra Meeting 2017 - 6

    • Watch Video

  • 19th Hydra Meeting 2017 - 4
    • 19th Hydra Meeting 2017 - 4

    • Watch Video

  • 19th Hydra Meeting 2017 - 2
    • 19th Hydra Meeting 2017 - 2

    • Watch Video

Tα cookies μας βοηθούν να σας παρέχουμε καλύτερες υπηρεσίες. Χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες μας συμφωνείτε στη χρήση των cookies.
Ok