Κωνσταντίνος Σεμερτζόγλου, GROUPAMA ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ: «Προσπαθούμε διαρκώς να απλοποιούμε προϊόντα και διαδικασίες»

Κυριακή, 17 Μαρτίου 2019 19:38
Κωνσταντίνος Σεμερτζόγλου, GROUPAMA ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ: «Προσπαθούμε διαρκώς να απλοποιούμε προϊόντα και διαδικασίες»

Το 1928 πρωθυπουργός ήταν ο Ελευθέριος Βενιζέλος και η χώρα μετρούσε μόλις 6 εκατομμύρια κατοίκους. Από την εποχή εκείνη λίγα είναι όσα έχουν επιβιώσει και ακόμα λιγότερα αυτά που όχι μόνο επιβίωσαν, αλλά αναπτύχθηκαν τόσο εντυπωσιακά. Ανάμεσα σε αυτά είναι η Groupama, η ασφαλιστική εταιρεία που μετρά 90 χρόνια αδιάκοπης λειτουργίας στην Ελλάδα και συγκαταλέγεται στις σταθερές αξίες της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς. Γι’ αυτό και όταν ο Κωνσταντίνος Σεμερτζόγλου λέει πως και τα επόμενα 90 χρόνια της εταιρείας θα είναι το ίδιο επιτυχημένα και δημουργικά, μάλλον ξέρει τι λέει.

Ο επικεφαλής της εμπορικής διεύθυνσης της εταιρείας στη συνέντευξή του στην «Οικονομική Ασφαλιστική» μιλά για τους στόχους της εταιρείας, τον πελατοκεντρικό χαρακτήρα της φιλοσοφίας της, τον ανταγωνισμό αλλά και για τα φορολογικά κίνητρα που πρέπει να δοθούν από το κράτος ώστε να πάψει κάποια στιγμή η Ελλάδα να είναι από τις πιο υποασφαλισμένες χώρες στην Ευρώπη.

Η Groupama, που από το 2007 είναι 100% θυγατρική του Ομίλου Groupama, αξιοποιεί την εμπειρία και την τεχνογνωσία που απέκτησε­ όλα αυτά τα χρόνια, διατηρώντας μια ιδεατή­ ισορροπία ανάμεσα στις νέες τεχνολογίες και την «παλαιά» αλλά θαυματουργή συνταγή που δεν είναι άλλη, από το να νιώθει ο πελάτης ασφαλής.

- Κύριε Σεμερτζόγλου, το 2018 συμπληρώθηκαν 90 χρόνια αδιάκοπης παρουσίας της Groupama στην Ελλάδα. Ποια είναι η βασική αρχή της εταιρείας που δεν άλλαξε από τότε μέχρι σήμερα;

Για να παραμείνει μια Ασφαλιστική Εταιρεία τόσα χρόνια στην αγορά πρέπει να συγκεντρώνει περισσότερα από ένα χαρακτηριστικά. Η αξιοπιστία, η φερεγγυότητα­ και το αίσθημα ασφάλειας και αμεσότητας που αισθάνονται οι πελάτες μας είναι αρχές που μας χαρακτηρί­ζουν. Όμως ο ανθρωποκεντρικός χαρακτήρας της Εταιρείας μας αποτελεί το βασικότερο συστατικό της 90χρονης πορείας μας. 

- Η κερδοφορία της εταιρείας και η σημαντική ενίσχυση του Δείκτη Φερεγγυότητας καθιστούν την Groupama μια από τις ισχυρότερες επιχειρήσεις του κλάδου. Για το 2019 βάζετε ακόμα υψηλότερους στόχους;

Θα ήταν παράλογο να μην βάζουμε φιλόδοξους στόχους κάθε χρόνο. Άλλωστε, μια εύρωστη οικονομικά Εταιρεία εξασφαλίζει με τον καλύτερο τρόπο τα συμφέροντα των πελατών και των συνεργατών της. Φυσικά στον σχεδιασμό κανείς δεν πρέπει να ξεχνά το οικονομικό περιβάλλον στο οποίο δραστηριοποιούνται όλες οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα - άρα και εμείς. Είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι εκτός από την χρονιά του PSI η Groupama Ασφαλιστική έχει σημαντική κερδοφορία όλα τα χρόνια της παρουσίας του Ομίλου Groupama στην Ελλάδα, ενώ ταυτόχρονα η ενίσχυση του Δείκτη SCR έχει προέλθει αποκλειστικά και μόνο από management actions, χωρίς δηλαδή την ενίσχυση με κεφάλαια από την μητρική μας Εταιρεία.

- Η Ελλάδα είναι μια υποασφαλισμένη χώρα. Ποια είναι τα κίνητρα που πρέπει να δοθούν από την Πολιτεία­ για να ενισχυθεί το ποσοστό των πολιτών που ασφαλίζονται;

Τα τελευταία 25 και πλέον έτη όλα τα στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς έχουμε την ελπίδα ότι η αγορά μας θα ξεπεράσει το 2% του ΑΕΠ πλησιάζοντας τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Δυστυχώς αυτό όχι μόνο δεν έχει αλλάξει, αλλά λόγω της κρίσης ουσιαστικά έχουμε κάνει πολλά βήματα προς τα πίσω. Ταυτόχρονα το συνταξιοδοτικό αποτελεί ένα άλυτο πρόβλημα -ιδιαίτερα για τις επόμενες γενιές- ενώ η εικόνα του Δημόσιου συστήματος υγείας μάλλον δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες ενός σύγχρονου Ευρωπαϊκού κράτους. Την ίδια στιγμή είμαστε απροστάτευτοι από φυσικές καταστροφές… επαφιόμενοι αποκλειστικά στην κρατική πρόνοια. Άρα στη Σύνταξη, την Υγεία και στην προστασία της Περιουσίας πρέπει να δοθούν ισχυρά φορολογικά κίνητρα­ ώστε να αξιοποιηθεί η εμπειρία και η τεχνογνωσία της ασφαλιστικής αγοράς για τους Έλληνες πολίτες.

- Η οικονομική κρίση είναι ακόμα εδώ, ακόμα και μετά την έξοδο από τα Μνημόνια. Ποια είναι η στρατηγική της εταιρείας σας για τα πιο ευάλωτα κοινωνικά στρώματα;

Στις ασφαλίσεις που καλύπτουν τις βασικές ανάγκες μιας οικογένειας, στην Υγεία, στην Κατοικία, αλλά και στο Αυτοκίνητο, έχουμε προϊόντα που απευθύνονται σε μεγάλο εύρος εισοδημάτων, με στόχο τα προϊόντα μας να έχουν την καλύτερη σχέση παροχών-τιμής.

- Η νέα χρονιά φέρνει μαζί της μεγάλες προκλήσεις για την ασφαλιστική αγορά. Μια από αυτές είναι η είσοδος νέων «παικτών στο χώρο». Ποια είναι η στάση της Groupama;

Κάθε προσπάθεια είναι ευπρόσδεκτη. Αρκεί να τηρείται η νομοθεσία, οι ασφαλισμένοι να αποζημιώνονται σωστά και να προστατεύονται από πρακτικές αθέμιτου ανταγωνισμού. Γενικότερα επενδυτές με μακροχρόνιες προοπτικές είναι προτιμότεροι, αφού θα βοηθήσουν στην πραγματική εξέλιξη της αγοράς μας.

- Πιστεύετε ότι η ψηφιοποίηση και τα καινοτόμα ασφαλιστικά προϊόντα είναι μονόδρομος για τις ασφαλιστικές εταιρείες;

Η ψηφιοποίηση δεν αποτελεί πανάκεια. Χρειάζεται ο κατάλληλος στρατηγικός σχεδιασμός για να εκμεταλλευτούμε τα πλεονεκτήματα που μας δίνει η τεχνολογία και να τα εφαρμόσουμε στα συστήματά μας προσπαθώντας να απλοποιήσουμε διαδικασίες και να γίνουμε πιο άμεσοι στην εξυπηρέτηση του πελάτη και του συνεργάτη. Η καινοτομία άλλωστε δεν αποτελεί ιστορικά το πιο ισχυρό όπλο της ασφαλιστι­κής βιομηχανίας. Ιδιαίτερα τα προϊόντα μας πολλές φορές­ χαρακτηριζονται από όρους που τα καθιστούν δυσνόητα­ και απόμακρα από τον τελικό καταναλωτή. Εμείς στην Groupama Ασφαλιστική προσπαθούμε διαρκώς να απλοποιούμε προϊόντα και διαδικασίες για να βελτιωνόμαστε συνεχώς. Το σημαντικότερο παράδειγμα αποτελεί η καθιέρωση Δεικτών Απόδοσης (KPIs) στις εσωτερικές μας διαδικασίες­, κάτι που μεταφράζεται για πρώτη φορά στην ελληνική ασφαλιστική αγορά σε Εγγυήσεις (service guarantees) για τον πελάτη ή τον συνεργάτη.  

Ποιο είναι το προσωπικό μότο του κ. Σεμερτζόγλου;

«Τα πρωταθλήματα κερδίζονται από τις ομάδες και όχι από τα άτομα».

- Τι θα συμβουλεύατε έναν νέο άνθρωπο που επιθυμεί να εργαστεί ως ασφαλιστικός σύμβουλος;

Θα τον καλωσόριζα σε ένα από τα πιο όμορφα γεμάτα προκλήσεις και ταυτόχρονα δύσκολα και απαιτητικά επαγγέλματα. Η στιγμή της αλήθειας (αποζημίωσης) ενός πελάτη είναι η στιγμή της ανταμοιβής του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή. Μην ξεχνάτε ότι «δουλειά μας είναι να κάνουμε τους πελάτες μας να νιώθουν ασφαλείς».

- Πώς βλέπετε τα επόμενα 90 χρόνια της Groupama;

Το ίδιο δημιουργικά και επιτυχημένα όσο και τα πρώτα 90 χρόνια μας.

Who is who

O Κωνσταντίνος Σεμερτζόγλου είναι επικεφαλής της Εμπορικής Διεύθυνσης της Groupama Ασφαλιστικής. Έχει την ευθύνη των πωλήσεων για όλα τα Δίκτυα Διανομής - Αποκλειστικής (Agency) και μη Συνεργασίας, καθώς και τη θυγατρική Group Μέριμνα, την Εξυπηρέτηση Πελατών και τη Δια­χείριση Ποιότητας. Στο παρελθόν εργάστηκε σε θέσεις ευθύνης στην Eurolife ERB (Αν. Γενικός Διευθυντής επικεφαλής του Eurolife Experience Center, Διευθυντής Πωλήσεων), στον Όμιλο Allianz, ενώ ξεκίνησε την σταδιοδρομία του ως Ασφαλιστικός Σύμβουλος στην Interamerican. Έχει σπουδάσει Φυσική στο Πανεπιστήμιο­ Ιωαννίνων, διαθέτει Δίπλωμα στη Δια­χείριση Πωλήσεων από το Ινστιτούτο Διοίκησης Πωλήσεων και Marketing της Ε.Ε.Δ.Ε., ενώ είναι κάτοχος e-πτυχίου από το Harvard Business School στο Business Mentoring.

Από την έντυπη έκδοση

Videos

  • 19th Hydra Meeting 2017 - 9
    • 19th Hydra Meeting 2017 - 9

    • Watch Video

  • 19th Hydra Meeting 2017 - 6
    • 19th Hydra Meeting 2017 - 6

    • Watch Video

  • 19th Hydra Meeting 2017 - 4
    • 19th Hydra Meeting 2017 - 4

    • Watch Video

  • 19th Hydra Meeting 2017 - 2
    • 19th Hydra Meeting 2017 - 2

    • Watch Video

Tα cookies μας βοηθούν να σας παρέχουμε καλύτερες υπηρεσίες. Χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες μας συμφωνείτε στη χρήση των cookies.
Ok